تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمایلی عنوان کرد:
یک چهارم آب های کشاورزی کشور در خوزستان
رئیس موسسه جهاد نصر گفت: خوزستان صاحب یک چهارم آب های جاری کشور است به همین دلیل باید با برنامه ریزی شاهد توسعه بیش از پیش کشاورزی در این استان باشیم.

یدالله شمایلی در گردهمایی تعاونی های تولیدی محدوده طرح 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تمام این سرمایه گذاری که بعد از دفاع مقدس صورت گرفت همه برای ارتقای تولید و بهره وری است و با همکاری همه بخش ها حاصل می شود.

وی افزود: یک چهارم آب های جاری کشور در خوزستان است و بیشترین سهم افزایش تولید کشاورزی باید به خوزستان سپرده شود. اعتبار موسسه جهاد نصر در سال 92 زیر 200 میلیارد تومان بود و دولت به دلیل کسری بودجه و کمبود منابع مالی نتوانست بیش از 30 درصد به ما اختصاص دهد.

رئیس موسسه جهاد نصر با اشاره به مصوبه اخیر دولت  مبنی بر اختصاص 1.5 میلیادر دلار از صندوق توسعه ملی در سفر به خوزستان برای تسریع در اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری که با موافقت وی صورت گرفت، تصریح کرد: این مصوبه و مجوز مسئولیت ما را بیشتر کرد.

شمایلی اضافه کرد: اعتقاد داریم این ماموریت بخشی از آن احداث شبکه ها و کارهای سخت افزاری است و بخش عمده و درصد بسیار بالایی از این ماموریت به مباحثی بعد از احداث شبکه ها و دوره بهره برداری و سازماندهی تشکل های بهره برداران است که با کمک دولت این امر محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: هیچ استانی به اندازه خوزستان در کشور وجود ندارد که خاک های حاصل خیز وجود داشته باشد و بیش از یک چهارم آب های کشاورزی کشور در خوزستان جاری است به همین دلیل می توان با برنامه ریزی مناسب شاهد توسعه کشاورزی در این استان باشیم.

رئیس موسسه جهاد نصر عنوان کرد: در استان های دیگر حداکثر 50 تا 20 هزار هکتار شبکه وجود دارد در حالی که در خوزستان بیش از یک میلیون هکتاز شبکه های آبیاری وجود دارد.

شمایلی گفت: در افق چشم انداز 20 ساله باید 200 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید شود و خوزستان حرف اول را در بخش کشاورزی در کشور بزند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار