تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۶۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح کتابخانه نیایش در شمس آباد دزفول
کتابخانه عمومی نیایش شمس آباد دزفول با حضور مسوولان استانی و محلی روز چهارشنبه افتتاح شد.

امام جمعه دزفول در آیین افتتاح این کتابخانه با اشاره به تحول بزرگ کتابخوانی در استان خوزستان گفت:خوزستان با داشتن پیشینه تاریخی،فرهنگی درخشان خود می تواند در اشاعه این فرهنگ ارزشمند و توسعه وترویج کتابخوانی کشور موثر واقع شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود:رشد آمار کتابخوانی دزفول را یکی از مولفه های رشد فرهنگی منطقه خواند و گفت:مردم دزفول در دوران انقلاب اسلامی نمونه والگو بودند و توانستند برگ زرینی در تاریخ ثبت کنند.

امام جمعه دزفول افزود:دزفول اکنون نیز با داشتن زمینه فرهنگ کتابخوانی ،امکانات و نیروی انسانی می تواند سرآمد باشد لذا از مسوولان درخواست می شود در این زمینه سرمایه گذاری و استعدادیابی کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:باید از ظرفیت های شهرستان دزفول برای حل مشکل بیکاری واشتغال جوانان کمک گرفت تا این مشکلات به حداقل برسد.

وی گفت:شهرستان دزفول با داشتن اسناد ومدارک خطی تاریخی آمادگی دارد کتابخانه خطی را در این شهرستان راه اندازی کند و در جهت ترویج و توسعه فرهنگی منطقه گام بردارد.

فرماندار وی‍ژه دزفول نیز انقلاب اسلامی را برجسته ترین انقلاب قرن دانست وگفت:جوانان در دورا ن انقلاب با مطالعه توانستند آگاه شوند و انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم بزنند.

عبدالرضا احسانی نیا مطالعه و کتابخوانی را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی موثر خواند و از نیکوکاران خواست برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند.

مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان خوزستان نیز با اشاره به نقش دزفول در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:دزفول با داشتن علمایی چون آیت الله قاضی دزفولی و شیخ انصاری توانست به شهر دلیر و شکست ناپذیر تبدیل شود.

لفته منصوری گفت:با حمایت مسوولان دزفول شاخصه هایی از توسعه کتابخوانی در دزفول ایجاد شده که قابل تقدیر است.

وی افزود:به ازای هر 100 نفر در دزفول سه متر و33 سانتی متر فضای کتابخانه ای،در خوزستان دو متر و10 سانتی متر و کشور یک متر و68 سانتی متر فضای کتابخوانی وجود دارد که دزفول از این نظر سرآمد است.

منصوری اظهار داشت:در حوزه کتاب به ازای هر صد نفر در دزفول 67 جلد کتاب ،در خوزستان 50 جلد کتاب و در کشور 47 جلد کتاب وجود دارد.

مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی خوزستان گفت:در دو سال گذشته دزفول از نظر تعداد کتابخانه ها 50 درصد ،از نظر زیربنا 51درصد و از نظر تعداد کتابها 100 درصد رشد یافته است.

وی افزود:اعضای کتابخانه های دزفول در این دو سال 71درصد رشد کرده اند .

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز گفت: کتابخانه نیایش دومین کتابخانه شهر شمس آباد و بیست و چهارمین کتابخانه شهرستان دزفول می باشد که با 330 متر مربع مساحت و 160 متر زیربنا در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

فروزان مهرانپور افزود:ساختمان این کتابخانه در سال 83 ساخته شده و مرکز کانون پرورش فکری کودک ونوجوان منطقه بوده که اکنون توسط شهرداری و شورای شهر شمس آباد به نهاد کتابخانه ها واگذار و توسط اداره کتابخانه ها تجهیز شد.

وی گفت:اداره کتابخانه ها برای تجهیز این کتابخانه 380 میلیون ریال هزینه کرده است و دو هزار کتاب در این کتابخانه گنجانده شده است.

در این آیین که با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان،نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مسوولان محلی برگزار شد از سوی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر از شهردار و شورای اسلامی شهر شمس آباد تقدیر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار