تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۶۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تضمين سلامت جنين با تغذيه مناسب
يك فوق تخصص زنان و زايمان گفت: سلامت جنين به تغذيه مناسب مادران در زمان بارداري بستگي دارد. رعايت رژيم غذايي مناسب با مصرف ميوه، سبزي، گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ، مغزها، نان و غلات و شير و لبنيات در تمام وعده‌هاي غذايي، در سلامت جنين موثر است.

فاطمه چراغي اظهار كرد: در دوره بارداري؛ در صورت مصرف گوشت، بايد گوشت به طور كامل پخته باشد. مادران باردار نبايد تخم‌مرغ را به صورت عسلي مصرف كنند زيرا امكان باقي ماندن آلودگي وجود دارد و بايد تخم‌مرغ به صورت كاملا آب‌پز استفاده شود.

اين فوق تخصص زنان و زايمان درباره غذاهايي كه نبايد در زمان بارداري مصرف شود، توضيح داد: مادران باردار نبايد لبنيات غير پاستوريزه استفاده كنند، همچنين از مصرف ماهي حاوي جيوه خودداري شده و بهتر است ماهي آزاد مصرف شود.

چراغي افزود: ضروري است كه در زمان بارداري از مشروبات الكلي و همچنين مصرف زياد مواد كافئين‌دار مانند چاي، شكلات، كاكائو و قهوه پرهيز شود.

وي يادآور شد: همچنين مادران در سه ماهه نخست بارداري نبايد زعفران و زرشك مصرف كنند.

اين فوق تخصص زنان و زايمان با اشاره به پيامدهاي رعايت نكردن رژيم غذايي درست در زمان بارداري، عنوان كرد: سوءتغذيه در زمان بارداري به ويژه اگر در اوايل بارداري باشد، موجب مي‌شود جنين دچار نقص جسمي و ذهني شود و در صورتي كه در اواخر بارداري باشد، كاهش رشد جنين، تولد نوزاد كم‌وزن، افزايش احتمال مرگ جنين، خونريزي، كم‌خوني و عدم توانايي شيردهي و نگهداري نوزاد را در پي دارد.

وي توصيه كرد: مادران در زمان بارداري در رژيم غذايي خود تمام موادي كه براي جنين ضروري است را مصرف كنند و وزن خود را در حد متعادل نگه دارند؛ براي خانمي كه پيش از حاملگي وزن طبيعي دارد، اضافه وزن مناسب در زمان بارداري 11.5 تا 16 كيلو است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: جنین ، بارداری
:
:
:
آخرین اخبار