تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت جمعیت هلال احمر
دوره بازآموزی آشنایی با خطرات مین و موادمنفجر نشده در خوزستان برگزار شد
دوره بازآموزی آشنایی با خطرات مین و موادمنفجر نشده، به همت جمعیت هلال احمر در خوزستان برگزار شد.

این دوره با هدف بازآموزی و ارتقای دانش علمی و عملیاتی مربیان مقابله با مخاطرات مین و مواد منفجر نشده به مدت دو روز در جمعیت هلال‌احمر خوزستان برگزار شد.

امروز آخرین روز برگزاری این دوره آموزشی است.

در این دوره 40 نفر از مربیان فعال در این حوزه تجلیل شدند و مورد تکریم قرار گرفتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از روند این دوره آموزشی از حضور مربیان کشوری آشنایی با مخاطرات مین و مواد منفجرنشده خبر داد.


** گذر زمان و تغییر توپوگرافی موانع جمع‌آوری سریع مین‌های زمان جنگ


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به دلیل گذر زمان و تغییر توپوگرافی برخی از مناطق روستایی در نواحی مرزی و نبود نقشه دقیق از کاشت مین‌ها، کار جمع آوری و خنثی سازی با معضلاتی روبه‌رور شده است.

علی خدادادی صبح امروز در بازدید از دوره آموزشی آشنایی با مخاطرات مین و مواد منفجر نشده از زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با اشاره به حمایت از کرامت، زندگی و سلامت انسان‌ها و تلاش جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نیل به این اهداف عالیه انسانی اظهار کرد: به دلیل عدم شناخت ساکنان مناطق آلوده به مین‌های بر جای مانده در دوران جنگ و مواجهه مستقیم شماری از مردم با این خطرات، طرح آگاه‌سازی ساکنان مناطق مرزی استان از خطرات ناشی از مین و مواد منفجر نشده می‌تواند به کاهش تلفات انسانی کمک شایانی کند.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مقابله با خطرات مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ تحمیلی و آگاه‌سازی ساکنان مناطق مرزی استان در مقابله با خطرات مین امری لازم و ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی صحیح به مردم مناطق مرزی درگیر با این مخاطرات را کم هزینه‌ترین و موثرترین اقدام برای جلوگیری از اتفاقات این بخش خواند و بر آن تاکید کرد.

وی با اشاره به اولویت آموزش در این حوزه خاطرنشان کرد: برای مقابله با این مشکلات، دوره‌های آموزشی متعددی در شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان، خرمشهر و آبادان در زمینه آگاه‌سازی برای کاهش تلفات ناشی از مواد منفجره برگزار شده است.

خدادادی با بیان اینکه مردم مناطق مرزی فقط در مواجهه با این مخاطرات نیستند، ادامه داد: حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق جنگی و آلوده به مواد منفجر نشده نیز از مشکلات دیگر در این زمینه است که با تلاش مربیان و امدادگران هلال احمر استان در راستای آموزش و آگاه‌سازی، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به زحمات خالصانه اکیپ‌های پاکسازی میادین مین در خوزستان و تقدیر از تلاش‌های این نیروهای متخصص و خدوم گفت: به دلیل گذر زمان و تغییر توپوگرافی برخی از مناطق روستایی در نواحی مرزی، شرایط آب و هوایی و نبود نقشه دقیق از کاشت مین‌ها، شاهد جابه‌جایی و تغییر مکان کاشت مین‌ها و مواد منفجره به‌کار رفته در طول جنگ تحمیلی هستیم که این امر، کار جمع آوری و خنثی سازی این مواد منفجر نشده و مین‌های باقیمانده از زمان جنگ را با معضلاتی روبه‌رور کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه هدف کلی جمعیت هلال احمر را کاهش تلفات ناشی از مین و مواد منفجر نشده باقی مانده از جنگ دانست.

وی تصریح کرد: آموزش کودکان به عنوان گروهی از افراد در معرض آسیب جدی‌تر، آموزش رفتارهای صحیح، آشنایی با علائم مناطق خطر و نشانه‌های خطر و انواع صدمات مواد منفجر نشده و پیامدهای آنها و در مجموع تغییر رفتار از اهداف مردم این مناطق، از اهداف اختصاصی طرح آموزش و آگاه‌سازی ساکنان مناطق مرزی استان خوزستان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار