تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار تاکید کرد:
لزوم توجه به اعلام زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها
استاندار خوزستان بر لزوم توجه به اعلام زمان‌بندی اجرای برخی پروژه‌های عمرانی استان تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، 19 بهمن‌ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه در برخی از پروژه‌ها مثلا پروژه آب اهواز یک برنامه زمان‌بندی اعلام می‌شود و اگر 2 یا سه روز از موعد مقرر بگذرد و آن پروژه به بهره‌برداری نرسد، مشکلاتی به‌وجود می‌آید.

وی افزود: یکی از معضلات استان این است که برخی دستگاه‌ها در استان براساس تصمیم‌های مرکز خود فعالیت می‌کنند.

مقتدایی تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاری در استان به یک تعارض تبدیل شده است. وقتی وضعیت این‌گونه باشد توسعه به صورت کامل اتفاق نمی‌افتد و برخی از تعارضات عامل توقف در اجراي طرح‌ها است؛ به‌عنوان مثال در صنایع ممکن است ملاحظات زیست‌محیطی مشکلاتی را ایجاد کند.

وی عنوان‌کرد: بعضی نیروهای انسانی در ادارات استان کارشناسان قابلی نیستند و این مساله یک مصیبت است و باید به این مساله توجه شود. متاسفانه آموزش هم مغفول مانده است.

استاندار خوزستان اظهارکرد: در استان مثلا اگر قرار است جابه‌جایی‌هایی در سطح مدیریت‌ها صورت بگیرد، برای جایگزین کردن افراد شاید گزینه مناسبی در ادارات وجود نداشته باشد و ما در بخش نیروی انسانی ضعیف هستیم و باید نیروی انسانی تربیت کنیم.

وی بیان‌کرد: هر مدیر یا مسوول ممکن است 5 تا 10 سال در یک اداره فعالیت کند اما به دنبال تربیت یک نیروی استانی پس از خود نیست.

مقتدایی گفت: ما باید در تفویض اختیارات و آموزش تمرکز کنیم باید بررسی شود که چرا شاخص‌های استان سیر نزولی دارد و به قول برخی مسوولان در چند سال اخیر پول کمی وارد استان نشده و باید این مساله آسیب‌شناسی شود.

در ادامه نصرالله دهقانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره طرح توسعه اقتصادی استان اظهارکرد: بسیاری اعتقاد دارند که به استان بی‌توجهی می‌شود و یا توانمندی‌های استان دیده نمی‌شود اما در سال‌های گذشته منابع و پول‌های کمی به استان وارد نشده است اما این اعتبارات هدفمند و با برنامه هزینه نشده است.

وی افزود: این اعتبارات در جای مناسبی هزینه نمی‌شود و پراکنده کاری مشاهده می‌شود و انتظار داریم در آینده 100 درصد منابع اعتباری به صورت هوشمندانه و هدفمندتر هزینه شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار