تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۶۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استانداری خوزستان:
سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی استان برای بخش راه كشور سودده است
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) گفت: مردم خوزستان دین خودشان را به اسلام ادا کرده‌اند؛ بنابراین با توجه به این تاکیدات، خوزستان ملی‌ترین استان کشور است.

احمد سیاحی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن جنوب که امروز، 20 بهمن‌ماه در محل مرکز آموزش راه آهن جنوب برگزار شد، اظهارکرد: قابلیت‌های بسیار زیاد و ظرفیت‌های خدادای در این استان نهفته است.

وی افزود: افتخار ما این است که در اقتصاد کشور حرف اول را می‌زنیم و می‌توان در این رابطه به بخش‌های مختلف تولید شامل انرژی، صنعت، کشاورزی، حوزه ریلی، حمل و نقل سنگین در جاده‌های استان، مراودات با کشورهای مجاور استان و ترانزیت کالا و بنادر متعدد و سواحل استان اشاره کرد.

سیاحی تصریح‌کرد: بنابراین حرف اساسی به نوعی در استان خوزستان زده می‌شود و ما مشارکت جدی در اقتصاد کلان کشور داریم.

وی عنوان‌کرد: فکر می‌کنم ظرفیت‌هایی که در بخش راه آهن کشور در استان وجود دارد در هیچ استانی نباشد و به نوعی شاید بی‌نظیر است که این ظرفیت‌ها هم شامل بخش بار و هم مسافر می‌شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد: هرچه سرمایه‌گذاری در بخش ریلی استان بیشتر و بیشتر باشد، قطعا سوددهی برای کشور و برای بخش راه و شهرسازی خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم به دوخطه کردن خطوط ریلی، اصلاح و بازسازی خطوط ریلی اقدام کنیم. با توجه به مرادواتی که در حوزه خلیج‌فارس وجود دارد امیدواریم خوزستان نقش بیشتر و مهم‌تری را در این بخش داشته باشد.

سیاحی ادامه‌داد: در بخش مسافر هم این ظرفیت وجود دارد تا مسافران بسیار زیادي از استان به استان‌های دیگر به ویژه برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس بروند. برنامه‌ریزی دیگر ما در استان این است که از ظرفیت مسافرین عراقی استفاده کنیم. برآورد ما این است که سالانه حدود 700 هزار مسافر عراقی وارد خوزستان می‌شوند و از مبادی خوزستان به تهران و مشهد می‌روند.

وی بیان‌کرد: اگر بتوانیم نسبت به ارایه خدمات بهینه در حوزه ریلی و مسافربری اقدامات اساسی و جدی داشته باشیم قطعا این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم از این موضوع برای اقتصاد کشور استفاده کنیم.

سیاحی گفت: از وزارت راه وشهرسازی مي‌خواهيم در برخی مسایل به ما کمک کند. بحث فروش فولاد خوزستان یکی از مسایلي است كه ما هیچ وقت سهم خودمان را از این موضوع فراموش نکرده و نمی‌کنیم. شاید حدود 15 مکاتبه مختلف از مسوولان قبلی و فعلی استان انجام شده که به نظر ما یکی از ضرورت‌ها و واجبات، احیای سهم خوزستان در این زمینه است.

معاون عمراني استانداري خوزستان بیان‌کرد: این پول، پول نقدی است و سهم استان در حوزه جاده‌ای و ریلی حدود 800 میلیارد تومان و به عبارتی معادل 12 درصد سهم دولت در فولاد خوزستان است.

سیاحی گفت: موضوع دوم که با رییس‌جمهور در اولین سفر به استان مطرح شد، دو خطه کردن راه آهن در مسیرهای اهواز ـ اندیمشک، اهواز ـ بندرامام و اهواز ـ خرمشهر بود. تامين اعتبارات براي احداث راه آهن اهواز ـ ایذه ـ اصفهان، احداث خط دوم درود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک و احداث راه‌آهن بندرامام - شادگان ـ خرمشهر از دیگر خواسته‌های ما در بخش ریلی است.

در اين مراسم از زحمات خسرو رشيدي تقدير و عبدالكريم درويش‌زاده به عنوان مديركل راه‌آهن جبوب معرفي شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار