تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۶۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثامر کاظم:
عراق به نیروی انسانی خبره ایران نیازمند است
عضو اتحادیه بازرگانان استان بصره عراق گفت: عراق به نیروی انسانی خبره ایران نیازمند است چون علم همواره در حال پیشرفت است و عراق از این گردونه عقب مانده است.

ثامر کاظم ظهر در نشست هیئت اقتصادی عراق با مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: نظر ما این است که به این واژه های نظری پایان داده و عملا وارد کارهایی اجرایی شویم. بدون تعارف باید بگوییم کیفیت کالاهای تولید شده در کشور ایران با بسیاری از کالاهای کشورهای خارجی رقابت می کند.

وی افزود: بخش های کوچکی از صنعت در کشورهای ما وجود دارد به همین دلیل هدف ما این است که مبادله کالاها بین طرفین افزایش پیدا کند و تا حد امکان از موانعی که بر سر همکاری دو منطقه است کاسته شود.

عضو اتحادیه بازرگانان بصره بیان کرد: در واقع کشور عراق نیز یک کشور دارای پیشینه و تجربه در صنعت و تجارت است ولی اکنون با وضعیتی که برای کشور عراق پیش آمده و همچنان در حال ادامه است این کشور نتوانسته آنگونه که باید و شاید پیشرفت کند.

ثامر کاظم ادامه داد: عراق نیز به امکانات مادی و فنی زیادی دارد و می تواند همکاری خوبی را با ایران داشته باشد اما ما به نیروی انسانی خبره ایران نیازمندیم چون علم همواره در حال پیشرفت است و عراق از این گردونه عقب مانده است.

وی بیان کرد: ایرانیان برادران ما هستند و باید روابط گسترش یابد و ما از شما به طور رسمی دعوت می کنیم که به بصره بیایید و در آنجا نمایشگاه ها و بازارهای خود را به طور دائم فعال کنید. امیدوارم آنقدر روابط بین دو کشور گسترش یابد که دیگر برای سفر به کشور های یکدیگر نیازی به ویزا نداشته باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار