تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۶۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صفایی عنوان کرد:
ایران و عراق باید مناسبات خود را گسترش دهند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: ایران و کشور عراق، امکانات فراوانی دارند که باید شناسایی شده و مبادلات و روابط تجاری را توسعه دهیم.

هوشمند صفایی ظهر شنبه در دیدار با هیئت اعزامی اتحادیه بازرگانان و صنعت استان بصره عراق اظهار کرد: ما در ایران بعد از سقوط صدام به کشور عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه نگاه می کنیم و با این کشور سابقه فرهنگی و دینی عمیقی داریم. پیشرفت کشور عراق برای ما اهمیت به سزایی دارد به همین دلیل یکی از بازارهای هدف ما در جهت مبادلات و روابط تجاری کشور عراق است.

وی افزود: ما و کشور عراق امکانات فراوانی داریم که باید شناسایی بشوند و برای رفاه مردم دو کشور مبادلات و روابط تجاری را توسعه دهیم. در حوزه تعاون ما در استان خوزستان امکانات وسیع و گسترده ایی داریم و بخش فعالی نیز در ایران هستیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان بیان کرد: قادر به این هستیم که با بسیج نیروها و قدرت های مالی و صدور نیروهای خدمات فنی در حوزه راه سازی، صنعت و شیلات در جهت توسعه برای کشور عراق نیرو های انسانی در خدمتشان بگذاریم و حمایت خود را از این روابط به عنوان کار گروهی از دولت اعلام می داریم.

صفایی ادامه داد: برنامه ایجاد یک بازار در شلمچه را خواهیم داشت و متولی آن نیز مشخص شده است. همچنین مایل هستیم یک نمایشگاه تعاونی و بخش خصوصی در بصره داشته باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار