تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هشدار خطر سرقت اموال داخل خودروها؛
افزايش پاركينگ‌هاي عمومي در مراكز تجاري
فرمانده انتظامي اهواز در حاشيه نمايش كشفيات اموال سرقتي از داخل خودروها كه در 4 روز گذشته در اهواز كشف و ضبط شده‌اند، گفت: اگر در سطح مراكز تجاري و هسته مركزي پاركينگ‌هاي متعددي وجود داشته باشد قطعا مي‌توان فرصت را از سارقان و مجرمان گرفت تا دست به فعل مجرمانه خود نزنند.

عزيزاله سپهوند اظهار كرد: با توجه به اين‌كه در آستانه روزهاي پاياني سال هستيم و مردم در حال خريد مايحتاج خود هستند، قطعا بيشتر شهروندان با خودروهاي شخصي خود اقدام به حضور در نقاط بازار و هسته مركزي شهر مي‌كنند كه در اين ميان نيز برخي عوامل و مجرمين در كمين هستند تا از فرصت به وجود آمده به واسطه سهل‌انگاري و به نوعي بي‌تفاوتي مردم نسبت به اموال خود، استفاده كرده و اقدام به سرقت محتويات و اموال داخل خودرو مردم كنند.

وي بيان كرد: در روزهاي گذشته با چنين پديده‌اي روبه‌رو بوديم و با حساسيت آن را دنبال كرده و در يك عمليات منسجم و هماهنگ شده بر اساس آخرين برآوردهاي اطلاعاتي و عملياتي توانستيم به همت عوامل پليس در مركز استان، در ابتدا يك باند سرقت محتويات خودرو را در يكي از نقاط كلان‌شهر اهواز شناسايي كنيم.

فرمانده انتظامي اهواز افزود: به دنبال دستگيري اين باند، اعضاي باند لب به اعتراف گشودند كه با اعترافات اين سارقان توانستيم به يك شبكه هماهنگ شده كه در قالب يك‌سري مال‌خر، سارقان و عواملي كه محل اختفاي اين اموال را فراهم مي‌كردند، برسيم و در نهايت، با هماهنگي دستگاه قضايي همگي اعضاي اين شبكه دستگير و اموال سرقتي كشف شدند.

وي با تاكيد بر لزوم نگاه نگاه اجتماعي و آسيب‌شناسانه به معضل دزدي، عنوان كرد: درست است كه پليس با عمليات‌هاي خود سعي دارد مجازات را براي مجرمان افزايش دهد و به نوعي عامل بازدارنده باشد ولي اين كافي نيست و نياز است تمام آحاد مردم و دستگاه‌ها پا به عرصه بگذارند.

سپهوند تصريح كرد: اين ناهنجاري و پديده شوم سرقت، تابع علل مختلفي است؛ برخي به دليل فقر اقتصادي مرتكب آن مي‌شوند و برخي نيز صورت شبكه‌اي دست به اين اقدام مي‌زنند.

وي گفت: به هر حال بايد آحاد مردم و دستگاه‌ها در كنار هم با ايجاد هم‌افزايي، بسترها و زمينه‌هايي كه موجب بروز معضلاتي مانند سرقت مي‌شوند را محدود كنيم و از بين ببريم.

فرمانده انتظامي اهواز درباره كشفيات به نمايش درآمده براي مالباختگان، توضيح داد: اين كشفيات در بازه زماني 4 روزه كشف و ضبط شده‌اند؛ بسياري از اين اموال متعلق به خوردوهاي لوكس و گران‌قيمت است كه تمام اين كشفيات از يك باند به دست آمده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: پارکینگ‌ ، سرقت
:
:
:
آخرین اخبار