تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۶۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امروز و همزمان با سراسر کشور
افتتاح فاز اول طرح USO در 67 روستا و 17 سایت GSM خوزستان
فاز اول طرح USO (خدمات عام اجباری) امروز، 20 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس، در 67 روستا و 17 سایت GSM شهرستان‌های ایذه، اندیمشک، مسجدسلیمان، دزفول، اندیکا و لالی افتتاح شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه طرح‌های ارتباطی که از طریق ویدئو کنفرانس در شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: طی سفر رییس‌جمهور به خوزستان موظف شده‌ایم کمبودهای استان را جبران کرده و وعده‌های داده شده را با جدیت دنبال کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود.

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم خدمات بهتری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ارائه كنيم. در یک هفته، 2 مراسم افتتاحیه در حوزه فناوري برگزار شده كه در هر 2 آن‌ها مربوط  به استان خوزستان بود كه این امر جای بسی خوشحالی است.

همچنین علي‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح USO (خدمات عام اجباری) نیز از طریق ویدئو کنفرانس اظهارکرد: رسیدگی به مناطق محروم و روستاها از اولویت‌های اصلی مسئولان است و در دهه‌های گذشته نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: این طرح به منظور دسترسی آحاد مردم به خدمات، توسعه و ترویج فناوری اطلاعات و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

عميديان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر 4 هزار و 503 روستا در کشور شناسایی و براساس قرارداد با شرکت مخابرات مقرر شده تا پایان سال به تعداد زیادی از آن‌ها اینترنت پرسرعت واگذار شود.

همچنین علیرضا ملکی‌جهان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در این افتتاحیه عنوان‌کرد: در حالی که اعتدال و تدبیر و امید فضای کشور را فرا گرفته است، در خوزستان نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نقاط صعب‌العبور و روستاهای کوهستانی این استان هم‌اکنون فاز اول طرح USO در 67 روستا و 17 سایت GSM در روستاهای استان افتتاح شده است.

وی افزود: مقرر شده که با اجرا و راه‌اندازی 78 روستای باقیمانده از فاز اول طرح USO در استان، دیگر شاهد روستای با جمعيت بیش  از 20 خانوار فاقد تلفن نباشیم. در نظر است با اجرای فاز دوم طرح USO به تعداد 143 روستا تا نیمه اول سال 93 دیگر شاهد روستای با جمعيت بيش‌ از 5 خانوار فاقد تلفن در استان نباشیم.

ملکی‌جهان خاطرنشان‌کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با برقراری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL به میزان 14 هزار پورت در 100 روستا تا سه ماهه اول سال 93، روستاهای استان از اینترنت برخوردار شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار