تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۶۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خبر داد:
برگزاري 4 مانور ارتقا امنیت اجتماعی، تاآخرسال
نشست ویژه هماهنگی جهت برگزاری مانور ارتقا امنیت اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در این نشست بر اهمیت برگزاری چنین مانورهایی تاکید کرد و گفت: تا پایان سال حداقل 4 مانور در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وي با اذعان به این نکته که دستگاه‌های اجرایی با ماموریت‌ها و وظایف خود آشنا هستند، افزود: بايد در کارها هم‌پوشانی وجود داشته باشد.

مقتدايي با اشاره به این‌که اگر با برخی نارسایی‌ها مواجه هستیم، علت‌های مختلفی دارد، گفت: برگزاری مانورهای این‌چنین، نوعی تلنگر است به وضعیت فعلی، به صورتی‌ که بتوانیم با تلفیق امکانات موجود وضعیت جدیدی را خلق کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت امنیت در آموزه‌های اسلام ادامه داد: هدف ما در برگزاری این مانور آن است که شعاع همکاری‌ها را افزایش دهیم و هیچ گاه نباید به حداقل‌ها بسنده کنیم.

مقتدایی افزود: نشست‌ها و اقدامات این چنین مي‌تواند همدلی دستگاه‌های مختلف را در تولید امنیت به دنبال داشته باشد چرا که در اثر قصور مسئولان است اگر مردم در ذهن خود احساس ناامنی داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان كرد: افکار عمومی نگاهشان به دستگاه‌های متولی امنیت است.

وی گفت: باید شرایطی فراهم گردد تا کارشناسان و مدیران مستعد در سطح دستگاه‌های اجرایی بتوانند طرح‌های خود را در این زمینه ارايه کنند.

مقتدايي تصریح کرد: در راس تمامی کارها، مبحث امنیت است و ما باید آرامش روانی را به جامعه منتقل نماییم.

در این جلسه همچنین؛ دهقان، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان به این موضوع که امنیت طبیعی‌ترین حق مردم بر گردن حاکمیت است تاکید کرد و گفت: اگر مردم احساس امنیت و آرامش کنند زحمات مسئولان در این عرصه پاسخ داده شده است.

فرج‌اله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، نیز بر برقراری امنیت به عنوان وظیفه اصلی حکومت‌ها تاکید کرد و افزود: امنیت کالایی است که عرضه آن در جامعه بسیار با اهمیت بوده و مشخصا ارتباط متقابل حاکمیت و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به این که سازوکارهای حکومتی یکی از اصلی‌ترین کارکردهایشان تولید امنیت است، گفت: باید ارتباط متقابلی میان دستگاه‌های متولی امنیت و شهروندان وجود داشته باشد و تامین امنیت در جامعه یک امر کاملا دوسویه است.

خبیر تصریح کرد: اگر این ارتباط دوسویه، تعامل میان متولیان و مردم وجود نداشته باشد هیچ یک از دو طرف نمی‌توانند از اثرات وجود امنیت و آرامش در جامعه بهره‌مند شوند لذا مردم باید در تولید و برقراری امنیت مشارکت داده شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر این نکته که برقراری امنیت نیازمند طرح و برنامه است، گفت: هدف این مانور این است که توجه همگان به اهمیت موضوع امنیت و آرامش در جامعه جلب شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار