تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۶۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به ‌مناسبت دهه فجر برگزار شد
مانور کاروان بهداشت هلال‌احمر در روستاهای محروم خوزستان
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، مانور سه روزه تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خوزستان در روستای محروم «جااردو» از توابع شهرستان اندیمشک برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، در حاشیه این مراسم اظهار کرد: همزمان با ایام سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به منظور هماهنگی و سازماندهی گروهی، ارتقای سطح آمادگی جمعیت در پاسخگویی به حوادث و سوانح و تحقق اهداف بشردوستانه این جمعیت، مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) استان خوزستان در روستای «جااردو» الوار گرمسیری از توابع شهرستان اندیمشک برگزار شد.

علی خدادادی با بیان اینکه این مانورها با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و دورافتاده و سنجش آمادگی تیم‌ها در سطح منطقه و مواقع بحرانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از برنامه‌های اجرا شده در این مانور بزرگ می‌توان به خدماتی چون ویزیت و توزیع داروی رایگان در بین بیماران، ارائه خدمات تخصصی اطفال، داخلی، مامایی، بهداشت باروری، مراقبت‌­های دوران بارداری و مشاوره امور بهداشتی و تغذیه اشاره داشت.

به گفته وی برنامه‌های فوق با حضور کارشناسان متخصص به صورت رایگان انجام پذیرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: این کاروان درمان و بهداشت اضطراری با مشارکت کادر پزشکی تخصصی با حضور 12 پزشک متخصص و مشهور استان، چهار پزشک عمومی، ماما و پرستار به همراه 30 نفر از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این مانور از خدمات داروخانه‌ای، بیمارستان اتوبوسی سیار، بیمارستان صحرایی و بخش زایمان به طور سیار در منطقه مانور راه‌اندازی شد.

وی همچنین از توزیع بسته‌های بهداشتی در بین خانواده‌های آسیب­‌پذیر خبر داد و گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده، ارائه خدمات و آمادگی موجود در سطح خوبی قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کارشناسی علمی به نقطه مطلوب برسیم.

مانور سه روزه تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خوزستان در روستای محروم «جااردو» از توابع شهرستان اندیمشک برگزار شد که امروز آخرین روز برگزاری این برنامه بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار