تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه خبر از منطقه آزاد اروند
**مصوبه گسترش محدوده منطقه آزاد اروند از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد

با موافقت دولت مساحت محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی اروند از 17 هزار و 200 هکتار به 34 هزار و 700 هکتار افزایش یافت.

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی - مصوب 1382- تصویب کرد كه مساحت محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی اروند از 17 هزار و 200 هکتار به 34 هزار و 700 هکتار اصلاح ‌شود.

این مصوبه مورخ 16 بهمن‌ماه 1392 از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


**آغاز به‌کار پروژه احداث شبکه توزیع آب شرب 160 هکتاری سایت صنعتی منطقه آزاد اروند

مراسم آغاز به‌کار اجرای پروژه احداث شبکه توزیع آب شرب منطقه 160 هکتاری سایت صنعتی منطقه آزاد اروند همزمان با ایام دهه مبارک فجر و سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولین سازمان برگزار شد.

علی الیاسی، معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند گفت: پروژه شبکه توزیع آب شرب منطقه 160 هکتاری سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در راستای تامین آب شرب این منطقه صورت گرفته است و کلیه شرکت‌ها و کارخانجات مستقر در این بخش می‌توانند از این شبکه استفاده نمایند.

وي افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در مدت 8 ماه به مرحله بهره‌برداری و اجرا خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند خاطرنشان‌کرد: پروژه احداث شبکه گازرسانی به سایت 160 هکتاری سایت صنعتی نیز به منظور گازرسانی به واحدهای صنعتی از اواخر آبان‌ماه سال جاری آغاز شده است و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در نیمه اول سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

الیاسی احداث این پروژه‌ها را موجب ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند دانست.


**مسابقه طراحی مفهومی المان‌های منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

در راستای برندسازی و شناخت منطقه آزاد اروند از طریق نشان‌ها و المان‌ها، مسابقه طراحی مفهومی المان‌های شهری از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

الیاسی گفت: تهیه طرح‌های مفهومی شامل نظرها و انگاره‌های برتر در سطوح کل منطقه آزاد اروند، بخش‌های سه‌گانه صنعتی، ترانزیت و گردشگری و سطح محدوده‌های ویژه شامل دیری فارم‌، حاشیه اروند صغیرو جزیر مینو انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند افزود: همکاری یک شرکت مشاور به منظور اجرای هر چه بهتر این مسابقه و تشکیل هیئت داوران نیز بخش دیگری از این پروژه است.

وی در خصوص شرایط شرکت در این مسابقه گفت: کلیه افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با حداقل 10 سال سابقه کار در زمینه خدمات مشاوره معماری و شهرسازی و دارای تأییدیه صلاحیت از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سایر نهادهای قانونی می‌تواند در این مسابقه شرکت نمایند.

الیاسی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقه خاطرنشان‌کرد: این مسابقه به شکل یک مرحله ای و به صورت آزاد برگزار می‌شود و به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب 300، 200 و 100 میلیون ریال جایزه تعلق می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: علاوه بر اعطای جایزه، کارفرما تهیه طرح اجرایی و اجرای المان‌ها را با برگزیدگان مسابقه به صورت قراردادهای جداگانه انجام خواهد داد.

معاون فنی و عمرانی اروند گفت: ارائه گزارش نحوه تدوین و ترسیم انگاره‌ها شامل مبانی، ویژگی‌های محلی و محیطی و تأثیر آن در المان‌های مفهومی شامل رخدادهای گذشته و آینده و همچنین کاربرد تکنولوژی روز در طرح اهمیت فراوانی دارد.

الیاسی با اشاره به ویژگی المان‌های شهری افزود: المان‌ها باید تا حد امکان از سادگی و روایی برخوردار باشند و دارای جنبه‌های فهم همگانی بوده و از رخدادها و عناصر اصلی محلی و محیط تأثیرپذیر باشد.

وی گفت: المان‌ها باید گویای نگاه به توسعه جهانی و نقش دروازه‌های ارتباطی و اقتصادی منطقه در سطوح مختلف تجاری، صنعتی، تزانزیت و گردشگری باشند.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی منطقه آزاد اروند به آدرس arvandfreezone.ir  مراجعه نمایند
:
:
:
آخرین اخبار