تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله خاتمی در جمع راهپیمایان اهوازی:
مانور امروز مردم تودهنی محکمی به یاوه سرایی‌های آمریکا بود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مانور امروز مردم تودهنی محکمی به یاوه‌سرایی‌های آمریکا بود گفت: راهپیمایی امروز پیامش این بود که شما گزینه‌های روی میزتان را به رخ می‌کشید ما هم گزینه‌های روی میزمان را امروز به رخ جهانیان کشیدیم
آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اهواز اظهار کرد: سلام بر خوزستان که دیروز، امروز دین خود را به اسلام ادا کرد و فردا و فردا‌ها نیز دین خود را ادا خواهد کرد.

وی ادامه داد: عبادت باشکوه شما خوبان، دفاع از اسلام، دفاع از قرآن و دفاع از میهن اسلامی از جای جای این راهپیمایی باشکوه مشهود بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی هر ساله شما ملت نماد بیعت با امام راحل است تصریح کرد: راهپیمایی شما در روز 22 بهمن پیام بیعت با شهیدان انقلاب و شهیدان هشت سال دفاع مقدس را دارد و نشان از این دارد که شما راه شهیدان را ادامه داده‌اید و خواهید داد.

وی اضافه کرد: نسل اول به صحنه آمدند و سرود بسیار زیبایی را اجرا کردند، نسل دوم، نسل سوم و نسل‌های بعد نیز خود را مدیون نسل اول می‌دانند و راه نسل اول را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه راهپیمایی امسال یک راهپیمایی ویژه است، اذعان کرد: حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، نمایندگان مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس و روحانیت در جای جای این مراسم دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این آمدن‌ها یک مانور است، مانور جزایی و ضد آمریکایی که تودهنی محکمی به یاوه سرایی‌های رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا و معاونان وی خواهد زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: راهپیمایی امروز پیامش این بود که شما گزینه‌های روی میزتان را به رخ می‌کشید ما هم گزینه‌های روی میزمان را امروز به رخ جهانیان کشیدیم و می‌گوییم با یک دولت طرف نیستید بلکه با یک ملت به پاخاسته طرف هستید.

وی عنوان کرد: کمترین تعریف برای این روز باشکوه این است که ملت دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کند.

خاتمی با طرح این سئوال که گزینه‌های روی میز آمریکا چیست؟ گفت: اولین گزینه روی میز آمریکا تشدید فشار است روز به روز فشار‌ها را اضافه می‌کند و دولت قدار و شیاد آمریکا تحریم‌های جدیدی را افزوده و با این فشار‌ها می‌خواهند مردم را از انقلاب جدا کنند.

وی ادامه داد: اگر فشار بر مردم گزینه روی میز شماست گزینه روی میز ملت ایران این است که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون از نظام اسلامی دفاع خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این ملت، انقلاب خود را با خون پاک شهیدان به دست آوردند.

وی تصریح کرد: اینجا خوزستان است، خوزستانی که دشمن تا چند کیلومتری آن آمد همیشه شاهد ایثارگری‌های مردم این خطه از ایران بوده‌ایم و خواهیم بود.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: اگر گزینه روی میز آن‌ها فشار است، گزینه روی میز ما مقاومت هرچه افزون‌تر ملت ایران است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دومین گزینه‌ای که آمریکا روی میزش دارد ابزار رسانه است، رسانه‌هایی که در اختیار دارد و می‌خواهند فرهنگ مقاومت در برابر آمریکا را افراطی‌گری بخوانند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند فرهنگ وادادگی در برابر آمریکا را فرهنگ اعتدال بخوانند این در صورتی است که گزینه روی میز ملت ما بصیرت است.

امام جمعه تهران خاطر نشان کرد: حرکتی که می‌تواند جلوی زیادی‌خواهی آمریکا را بگیرد، حفظ فرهنگ مقاومت است که تو‌دهنی به آمریکا می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه با لبخند، دشمنان عقب‌نشینی نمی‌کنند، اذعان کرد: این دشمن مقاومت می‌خواهد و وقتی رئیس جمهور آمریکا و جان‌کری به شما و غیرت شما اهانت می‌کند، می‌طلبد که جواب دندان شکن بشنود و امروز ملت عزیز ایران جواب آن‌ها را دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بعضی‌ها جواب دندان شکنی ندادند شما مردم امروز با حضور باشکوه خود جبران کردید.

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب 35 سال پیش شاه و دولت شاهنشاهی را با دست خالی سرنگون کردند، عنوان کرد: در آن زمان اولیای استکبار از دولت شاه حمایت می‌کرد، آمریکا، شوروی سابق، چین، فرانسه همگی از رژیم شاهنشاهی حمایت می‌کردند.

خاتمی افزود: در مقابل این همه حمایت از رژیم شاهنشاهی شما ملت انقلابی ایران با دست خالی با خشت مرگ بر شاه آمدید و شاه را سرنگون کردید.

وی با بیان اینکه امروز شما نیرومند هستید، اظهار کرد: نیروهای مسلح شما در شرایطی هستند که اگر اسرائیل بخواهد دست از پا خطا کند تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سومین گزینه روی میز آمریکا که مرتب به رخ می‌کشد، گزینه نظامی است، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس زمانی که دشمن به ملت ایران حمله کرد، ملت نترسیدند و نلرزیدند و گفتند ما خدا، فرهنگ خدایی عاشورا و کربلا را داریم و این حماقت دولت آمریکا است.

وی اذعان کرد: بنده 35 سال است که در این اجتماعات بزرگ سخنرانی دارم؛ نشاط و شور ضد آمریکایی را که امروز دیدم، در طول 35 سال بی‌سابقه بود و این تنفر شدید ملت را از استکبار و دولت مردان آمریکایی نشان می‌دهد.

خاتمی خاطر نشان کرد: دشمنان الان تهدید می‌کنند در هشت سال دفاع مقدس نیز تهدیدات خود را عملی کردند، جنگ صدام علیه این ملت تنها جنگ صدام نبود بلکه دنیای استکبار در این جنگ میدان داری کردند.

وی اضافه کرد: بعد از هشت سال دشمنان ملت ایران، ذلیلانه گفتند هرچه می‌خواهید مورد قبول است جنگ را تمام کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: ذلتی که در آن جنگ شامل حالتان شد، شامل حال همین تهدید‌ها نیز می‌شود و شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید و نخواهید کرد.

وی گزینه چهارم روی میز آمریکا را ایجاد تفرقه ملت و بین شیعه و سنی بیان کرد و گفت: شیعه کشی و سنی کشی کار آمریکا و آبشخور گروهک‌های تروریستی تکفیری آمریکاست.

خاتمی تصریح کرد: این دولت جبار بعد از ناکام ماندن در مذاکرات ژنو، سیل تسلیحات خود را به سمت گروهک‌های تروریستی روانه کرد.

وی اذعان کرد: حقوق بشر آمریکا این است که قلب یک رزمنده سوری را در جلوی دوربین در می‌آورند و به دندان می‌کشد و اینکه یک دختر سه ساله را به تخت می‌بندند و جلوی چشمانش سر پدر و مادرش را می‌برند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما با اهل سنت برادر هستیم، عنوان کرد: گروهک‌های تکفیری ضد اهل‌بیت هستند، گروه داعش از یزید حمایت می‌کنند به گونه‌ای که گفتند اگر ما پیروز شویم مجسمه یزید را میدان بزرگ شهر نصب خواهیم کرد که در دستش سر بریده اباعبدالله حسین (ع) باشد.

وی افزود: تفرقه بین ملت کار دشمنان است و گزینه روی میز ما وحدت ملت با محوریت مقام معظم رهبری است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه محور وحدت ما رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: همه گروه‌ها و جناح‌ها و جریان‌ها را با همراهی ولایت فقیه می‌شناسیم و هر جناحی که کمترین زاویه را با رهبر داشته باشد ضد این ملت است

وی با بیان اینکه محور اعتدال، ولایت است، خاطر نشان کرد: در فتنه 88 فتنه‌گران، تندروی افراطی بودند و عده‌ای هم سکوت اختیار کردند، فتنه‌گران افراطی و ساکت‌ها تفریطی بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در فتنه 88 تنها شما ملت ایران معتدل بودید و در دفاع از ولایت به صحنه آمدید و گفتید این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده.

وی فتنه‌گران را خطاب قرار داد و گفت: فتنه‌گران بدانند تا توبه نکنند این لکه ننگ از پیشانی آن‌ها پاک نمی‌شود و ما همچنان از جنایت‌های آن‌ها که سوزاندن سرمایه 40 میلیونی ملت و سوزاندن سرمایه 85 درصدی حضور ملت بوده، صحبت می‌کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه محور ما ولایت است، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد کمترین تعرض به این خاک را داشته باشد ملت همچون حماسه 9 دی مقابل آن‌ها خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه پنجمین گزینه روی میز آمریکا نا‌امید کردن مردم است اشاره کرد: کشوری که در عرصه علمی جز کشورهای بر‌تر است و با همت فناوران در باشگاه هوا و فضا وارد شدیم و به اذعان خود آمریکایی در عرصه پزشکی سرآمد هستیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: برخی به گونه‌ای سخن می‌گویند که این ملت از آرمان‌های خود فاصله گرفته و اینکه برخی بگویند در دولت‌های گذشته کاری انجام نشده است و اقدامات صورت گرفته در دولت‌های گذشته را نادیده بگیرند، می‌خواهند مردم را ناامید کنند.

وی با بیان اینکه ناامید کردن مردم ضد خط امام (ره)، ضد خط ولایت و ضد مصلحت این کشور است تصریح کرد: دشمنان شما می‌روند و شما ملت سربلند می‌مانید، شاید خداوند مقدر کرده است انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز انقلاب امام عصر (عج) باشد.

آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: مهم این است که شما ملت ایران راه شهدا را که راه ولایت است گم نکنید و در این خط بمانید، افق آینده را روشن می‌بینم و بدانید که حضور امروز شما بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه درست تنها راه ولایت است عنوان کرد: از حق جدا نشوید و از ولایت حق جدا نشوید.

امام جمعه موقت تهران در پایان به یک روایت از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: کسی که ما را به دیگران بفروشد با حسرت و ذلت از دنیا خواهد رفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار