تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۷۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنايع دستی اهواز صاحب خانه می‌شود
مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از افتتاح بازارچه صنایع دستی و خانه صنایع دستی در آینده نزدیک در اهواز خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: در بحث صادرات صنایع دستی تا چند سال پیش صادراتمان در سال 300 هزار دلار بود ولی الان به بیش از سه میلیون و صد هزار دلار در 9 ماهه اول رسیده است و این یعنی این که برنامه‌ریزی‌ها نتیجه می‌دهد.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید آمار صادرات را  گمرک اعلام می‌کند و ارزیابان گمرک آن را ارزیابی می‌کنند و چیزی نیست که ما آن را اعلام کنیم بلکه در کارگروه صادرات غیرنفتی اعلام و به صورت کتبی به دستگاه‌ها گزارش می‌شود.

حیدری توضیح داد: ما اعتقاد داریم با راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در استان قطعا  می‌توانیم یک برنامه خوب در توسعه صادرات استان داشته باشیم و الان این کار را داریم انجام می‌دهیم و اولین بازارچه صنایع دستی ما که در خیابان امام شرقی قرار دارد و کلنگ زنی شد در ساخت است.

او، با بیان این که اعتبار تخصیص داده شده به بازارچه صنایع دستی اهواز 250 میلیون تومان است، گفت: سعی داریم بازارچه صنایع دستی را تا نوروز راه‌اندازی کنیم و اگر برای نوروز آماده نشد نهایتا تا پایان فروردین سال آينده مهيا می‌شود. البته قرار بود اين بازارچه چهار ماهه ساخته شود که متاسفانه به خاطر آماده نبودن اعتبار کمی طول کشید. با اين همه، هم‌اكنون مساله اعتبار آن حل شده و پیمانکار آن نیز در حال انجام کار است.

مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان معتقد است: احداث بازارچه صنایع دستی موجب می‌شود تا  بسياری از صنعتگرانی که در خانه در حال کار کردن هستند  صاحب غرفه و کارگاه شوند.

حيدری درباره محل مرکز آموزش صنایع دستی هم بيان كرد: ساختمان مرکز آموزش متعلق به اداره کار و رفاه اجتمایی استان است و بر اين اساس ما نمی‌توانیم در آن محل هزینه کنیم چراکه ملک مال ما نیست و امانت است. ولی ما به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی بازارچه، مرکز آموزشی را نیز در اهواز راه‌اندازی کنیم

وی اضافه کرد: همچنین خانه صنایع دستی اهواز  قبل از نوروز در محل سابق معاونت صنایع دستی افتتاح می‌شود و مرکزی می‌شود برای صنعتگران شاخص، تعاونی‌های صنایع دستی و صادرکنندگان تا بتوانند در آن‌جا فعالیت‌های خودشان را انجام دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار