تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۰۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود
انتشار زندگی‌نامه و خاطرات شهیدحجت‌الله رحیمی در خوزستان
پدر شهید حجت‌الله رحیمی از انتشار کتاب زندگی‌نامه و خاطرات این دانشجو و مداح شهید اهل شهرستان باغملک در شمال استان خوزستان خبر داد.

صفدر رحیمی امروز اظهار کرد: کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهید حجت‌الله رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان باغملک به زودی منتشر می‌شود.

وی افزود: بخشی از خاطرات شهید حجت‌الله رحیمی از سوی دوستان شهید در اختیار ما قرار گرفت که قرار است در کتابی انتشار یابد.

پدر شهید حجت‌الله رحیمی تصریح کرد: البته مطمئن هستیم این کتاب، یک کتاب کامل در مورد شخصیت شهید نیست چرا که همه خاطرات و زوایای زندگی وی در آن گنجانده نشده است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان این نکته که در آینده نیز کتاب‌های دیگری درباره زندگی و شخصیت شهید حجت‌الله رحیمی منتشر می‌شود، بیان کرد: نخستین کتاب زندگی و خاطرات این شهید به زودی منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چاپ کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهید حجت‌الله رحیمی در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: این کتاب هم اکنون مراحل تدوین را می‌گذراند.

رحیمی در ادامه از همه هموطنانی که در طول حیات شهید حجت‌الله رحیمی با وی در ارتباط بودند خواست تا اگر خاطره، مطلب، دست نوشته و یا عکسی از این شهید دارند آن را در اختیار خانواده شهید قرار دهند تا در کتاب‌های بعدی منتشر شود.

این پدر شهید نسل سومی خاطرنشان کرد: کسانی که خاطره، عکس، صوت، فیلم یا دست نوشته‌ای از شهید حجت‌الله رحیمی دارند می‌توانند آن را به ایمیل shahidhojat@yahoo. com ارسال کنند.

وی در ادامه بیان کرد: «بیرق ما چادر خاکی تو» نام وبلاگی است که شهید حجت‌الله رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک دلنوشته‌های خود در آن می‌نوشت.

به گفته پدر شهید حجت‌الله رحیمی، این وبلاگ در روز یکشنبه 31 مرداد ماه سال 1389 توسط این شهید فعالیت خود را آغاز کرد و از آن پس پل ارتباطی این شهید با دوستانش در نقاط مختلف کشور جمهوری اسلامی ایران شد.

این رزمنده باغملکی گفت: پس از شهادت دانشجوی بسیجی شهید حجت‌الله رحیمی، وبلاگ «بیرق ما چادر خاکی تو» توسط خانواده و دوستانش به روز رسانی و خاطرات، دست نوشته‌ها، مداحی‌ها و دیگر آثار شهید در آن ثبت می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان و رهپویان راه شهدای والامقام می‌توانند با مراجعه به نشانی http: //beeyragh. blogfa. com از این وبلاگ دیدن، دست نوشته‌های شهید حجت‌الله رحیمی را مطالعه و مداحی‌ها و اشعار این شهید والامقام را دانلود کنند.

رحیمی در ادامه از برگزاری دومین سالگرد عروج ملکوتی دانشجو و مداح شهید حجت‌الله رحیمی در شهرستان باغملک در شمال استان خوزستان خبر داد و افزود: این آیین بزرگداشت روز پنج شنبه 15 اسفندماه سال جاری در کنار مزار نورانی شهید واقع در روستای زیرمورد دهستان هپرو برگزار خواهد شد.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید رحیمی متعلق به همه ملت ایران است بیان کرد: از همه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خوزستانی می‌خواهم برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شهدای نسل سوم در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مداح بسیجی شهید حجت‌الله رحیمی حضور یابند.

وی با درخواست از همه ملت ایران است برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نسل سوم خاطرنشان کرد: شهدای نسل جدید در شرایطی که جنگ نبود توانستند خود را بسازند و به وصال یار نائل شوند.

این پدر شهید با ادای احترام به مقام شامخ شهید مصطفی احمدی روشن، شهید رضا قشقایی و شهید مرتضی محمدرضاپور از شهدای غدیر و همراهان شهید حسن تهرانی مقدم رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این شهدای عزیز از جمله جوانانی هستند که در سال‌های اخیر خود را به قافله شهدا رساندند و بر سر سفره الهی می‌ه‌مان شدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد سلیمانی خادم‌الشهدای جوان اهل شهرستان رودسر گیلان اضافه کرد: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین بزرگداشت دومین سالگرد دانشجوی شهید حجت‌الله رحیمی هستیم و جزییات برنامه‌ها متعاقبا به اطلاع ملت شریف، شهیدپرور و قدر‌شناس ایران اسلامی خواهد رسید.

رحیمی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای روستای زیرمورد دهستان هپرو شهرستان باغملک اظهار داشت: امیدوارم که رهرو خوبی برای این شهیدان گلگون کفن باشیم.

شهید کربلایی حجت‌الله‌ رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک از بسیجیان و مداحان خستگی‌ناپذیر این شهرستان بوده که از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به عنوان خادم‌الشهدا مشغول خدمت‌رسانی به کاروان‌های راهیان نور بود.

این شهید در 24 اسفندماه سال 1368 در شهرستان باغملک به دنیا آمد و صبح روز پنجشنبه 18 اسفندماه سال 1390 مطابق با 15 ربیع‌الثانی سال 1433 هجری قمری در مقابل پادگان دژ شهرستان خرمشهر هنگام انجام ماموریت شربت گوارای شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌ خود، شهادت در راه خدا نائل آمد.

پیکر شهید حجت‌الله رحیمی پس از انتقال به زادگاهش، در بعداز ظهر روز جمعه 19 اسفند ماه با حضور مردم و جوانان قدر‌شناس استان خوزستان پس از تشییع در باغملک در روستای زیر مورد دهستان هپرو و در کنار شهید جعفر رحیمی آرام گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار