تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۷۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنايع دستی؛ عضو جديد خانواده‌ها!
مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان استقبال مردم از نمایشگاه صنایع دستی امسال اهواز را باشكوه توصيف كرد.

افشین حیدری اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران که در استان خوزستان برگزار شد کار جدیدي است که در سطح کشور بی‌سابقه است چون برای اولین بار طی شش ماه 2 نمایشگاه به صورت متوالی برگزار شد.

وی، با بیان این که صنایع دستی می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و نيز می‌تواند توسعه منطقه‌ای را رقم بزند و در بحث توسعه تاثیرگذار باشد، گفت: من مطمئن هستم اگه روی صنایع دستی  برنامه‌ریزی خوبی شود قطعا صنایع دستی می‌تواند به عنوان یک صنعت سودآور و ارزآور برای کشور در نظر گرفته شود. کما این که امروز می‌بینیم که هنرمندان استان‌های دیگر هر زمانی که ما نمایشگاه داریم مشتاق هستند و خیلی تلاش می‌کنند تا در استان ما غرفه بگیرند

او تاكيد كرد: حمایت مسؤولان و مردم از صنایع دستی خیلی اهمیت دارد. خانواده‌ها باید صنایع دستی را به عنوان عضوی از خانواده‌شان بپذیرند. همچنین ما باید نگاه‌مان به صنایع دستی نگاه به یک موجود زنده باشد چرا‌که با صنایع دستی می‌توانیم به راحتی هویت و فرهنگمان را انتقال دهیم و این باعث می‌شود که فرهنگ‌مان به دنیا معرفی شود.

مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: امسال در کنار نمایشگاه صنایع دستی جشن اقوام ایرانی را به مناسبت دهه فجر راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد. سال آینده جشن اقوام را با حضور 30 استان کشور و باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد.

حيدری، با بیان این که در این نمایشگاه اقوامی از استان‌هایی همچون خراسان، گیلان، لرستان، آذربایجان، کردستان، و همه اقوام خوزستانی حضور داشتند، اظهار کرد: ما برنامه داریم که در آینده خانه اقوام را در استان خوزستان راه‌اندازی کنیم و در بحث اقوام کار پژوهشی و مردم‌شناسی برای معرفی بهتر و حفظ آداب و سنن اقوام انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار