تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرا 800کیلومتر پروژه راه روستایی در خوزستان
معاون راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: 788.5کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه روستایی در این استان اجرا می شود.

اتابک زراسوند روز چهارشنبه اظهار کرد: 600کیلومتر از این راه ها مربوط به سال های گذشته است که به دلیل تامین نشدن اعتبار روی زمین مانده بود و 188.5 کیلومتر دیگر هم در چند روز اخیر ابلاغ شده و مربوط به مناطق شمالی خوزستان است که وضعیت مناسبی ندارند.

وی یادآوری کرد: در سال های 90 و 91 وضعیت اعتباری و تخصیصی در بخش راه های روستایی خوزستان مناسب نبود و امسال هم 320میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 160میلیارد ریال دیگر از محل ماده 180توازن اختصاص یافته است.

زراسوند گفت: از محل اعتبارت توسعه خوزستان اعتباری برای این بخش لحاظ نشده است.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط مدیرکل راه و شهرسازی و نیز پیگیری وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی همچنین مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تلاش ها در این بخش دو چندان شده است.

زراسوند افزود: ابلاغ جدید برای ساخت و بهسازی راه های روستایی در مناطق شمالی خوزستان تعیین شده است که وضعیت خوبی ندارند.

وی توضیح داد: ساخت راه های روستایی لالی، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، سوسنگرد و گتوند پروژه های مربوط به سال های گذشته است که به تازگی ابلاغ شده است.

زراسوند گفت:عملیات اجرایی این پروژه ها از ابتدای سال 93 آغاز می شود و این پروژه ها هم اینک در مرحله برآورد اعتباری، مطالعه و مناقصه قرار دارد.

معاون راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: 600کیلومتر از راه های روستایی در دست اجرا مربوط به اهواز، بهبهان، دزفول، شوشتر، هفتکل، مسجد سلیمان، اندیکا، شادگان و خرمشهر است.

وی یادآوری کرد: این پروژه ها شامل راه های روستایی با جمعیت بالای 50خانوار، پرتردد و پرترافیک روستایی می شود.

زراسوند گفت: با بهره برداری از این پروژه ها در آینده نه چندان دور شاهد تحول اساسی در حوزه راه های روستایی در خوزستان خواهیم بود.

وی از جمله این پروژه ها به راه روستایی امام زاده عبدالله اندیکا، امام زاده احمد اندیمشک، فرسیه اهواز و جریک مسجد سلیمان اشاره کرد.

11هزار و 300کیلومتر راه روستایی در خوزستان وجود دارد که از این نظر جزو سه استان نخست کشور است.

هم اینک 65درصد از مجموع این راه ها که حدود هفت هزار کیلومتر راه روستایی را شامل می شود آسفالته است و 40 درصد از این راه های آسفالته از منابع ملی تامین اعتبار شده است .

سایر راه های روستایی موجود غیر آسفالته و به صورت خاکی و شنی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار