تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو ناکامی مهم صهیونیستها در برابر حسن نصرالله

یک رسانه صهیونیستی اخیرا در گزارشی به ذکر ناکامی های تل آویو در ترور "سید حسن نصرالله" پرداخت و تاکید کرد: این دو فرصت طلایی در نخستین روزهای جنگ جولای 2006 (جنگ 33 روزه) از دست رفت.

به گزارش مهر، پایگاه خبری اسرائیل دیفنس در گزارشی نوشت : دو فرصت طلایی اسرائیل برای ترور دبیرکل حزب الله لبنان در دو روز نخست جنگ جولای 2006 از دست رفت.

در ادامه این گزارش آمده است : نصرالله پس از گذشت این دو روز به طور کامل مخفی شد و تعلل اسرائیل فرصت ترور وی را از بین برد. پس از آن نیز تمام تلاشهای نیروهای هوایی برای ترور دبیرکل حزب الله با شکست روبرو شد.

بنابر داده های اطلاعاتی که این پایگاه به دست آورده، سید حسن نصرالله در دو روز نخست جنگ 33 روزه بدون هر گونه ترسی از روبرو شدن با خطر حمله، به طور معمولی به مراودات خود ادامه می داده است.

بر این اساس در عصرگاه نخستین روز جنگ 33 روزه که با اسارت "عودی گلدوازر" و "الداد ریگیف" دو نظامی صهیونیست آغاز شد، نصرالله در کنفرانسی خبری در برابر جمع گسترده ای از مردم لبنان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. به زعم این رسانه صهیونیستی، در اینجا اسرائیل می توانست با استفاده از جنگنده های خود محل را بمباران کند.

دومین فرصت ترور دبیرکل حزب الله لبنان بنابر روایت این رسانه صهیونیستی در دو شب نخست جنگ 33 روزه از دست رفت. سرویس جاسوسی اسرائیل معتقد بود نصرالله در این دو شب در منزل خود واقع در ضاحیه جنوبی (بیروت) اقامت داشته است.

سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گمان می کرد دبیرکل حزب الله پس از بمباران پلهای نزدیک به ضاحیه تصمیم به ترک این منطقه گرفته است.

پایگاه اسرائیل دیفنس در پایان درباره ناکامی صهیونیستها در برابر مقاومت و رهبر آن نوشت : بعد از ناپدید شدن نصرالله از روز سوم جنگ، یگان اطلاعات نظامی اسرائیل تلاش بسیاری برای یافتن مکان حضور نصرالله داشت که هیچکدام موفق نبود. در یکی از این موارد خلبانان اسرائیلی که گمان می کردند دبیرکل حزب الله در یک منطقه مشخص در بیروت پناه گرفته با هزاران تن بمب این منطقه را هدف قرار داده و آنجا را ویران کردند. این حمله در پی ارائه اطلاعات نه چندان قابل اطمینانی به یگان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل انجام شده بود.

:
:
:
آخرین اخبار