تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور:
10درصد ازخانوارهای زیرپوشش بهزیستی سالانه توانمندسازی می شوند
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: سالانه ده درصد از خانوارهای زیر پوشش بهزیستی درکشور توانمندسازی می شوند.

دکتر محمد نفریه شنبه در نشست کارشناسان مسوول دفاتر توانمندسازی خانواده و زنان سراسر کشور در اهواز افزود: با کمی کردن شاخص های کیفی توانمندی زنان در زمینه های سطح تحصیلات،ارتباط با جامعه، مسکن، حرفه آموزی،اشتغال و درآمد زایی و بیمه توانسته ایم به معیاری برای سطح بندی میزان توانمندی خانوارها دست یابیم .

وی ادامه داد: براساس امتیازهای کسب شده در هر شاخص خانوارهایی که از 150امتیاز حدود 90 امتیاز را کسب کنند در فهرست توانمندسازی شده ها قرارگرفته و به تدریج در دو مرحله از لیست مستمری بگیران بهزیستی و تحت پوشش خدمات حمایتی خارج می شوند.

نفریه گفت: درمرحله نخست تنها پوشش مستمری این خانواده ها قطع می شود ولی خدمات حمایتی غیر مستمر مانند بیمه اجتماعی،خدمات درمانی، هزینه دانشجویی وکمک های موردی از چرخه خارج می شوند و به جای آن ها افراد نیازمند دیگر جای گزین می شوند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر 174هزار خانوار با بعد پوششی 500هزار نفر را تحت پوشش داریم که ازاین تعداد 50هزار نفر خانوار بالای 60سال (ازکار افتاده )هستند ولی در مجموع باتوجه به هدف گذاری توانمندسازی سالانه ده درصد از مجموع خانوارها در سال نود - 10 و هشت دهم درصد،در سال 92 - 11درصد و در شش ماهه اول سال جاری 8 و دو دهم درصد را توانمندسازی کرده ایم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشورادامه داد: هم اکنون 34هزار نفر را در نوبت مستمری بگیران داریم که خدمات موردی می گیرند.

دکتر نفریه خاطرنشان کرد: امسال 200 میلیارد ریال برای توانمندسازی خانوارها اعتبار داشتیم که درشاخص های حرفه آموزی، کمک به سرمایه کار،سلامت جسمی ،مسکن سر پرست خانوار (50 میلیارد ریال ) و تغذیه زنان باردارهزینه می شود.

وی همچنین از بیمه 55 هزار زن شهری و 43هزار زن روستایی و عشایری تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر رشد بودجه ای خوبی داشتیم به عنوان مثال پرداخت به کلینیک های مددکاری چهار برابر شده، درهزینه تحصیل دانشجویان رشد خوبی داشتیم و اعتبار این بخش در سال های اخیر از 10 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار