تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۷۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد
حضور ۸۰ درصد از راهیان نور کشور در خوزستان
احمد سیاحی شامگاه شنبه در جلسه ستادهای راهیان نور و تسهیلات سفرهای نوروزی خوزستان که با حضور مسئولانی استانی، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: 80 درصد از کاروان‌های راهیان نور کشور از مناطق عملیاتی خوزستان بازدید می‌کنند.

وی افزود: به دلیل عدم توسعه یافتگی در برخی از بخش‌های مرتبط با راهیان نور مجبور می‌شویم که جلسات را هر ساله قبل از حضور کاروان‌ها برگزار کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان پیش‌بینی کرد امسال رشد چشم‌گیری در حضور کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی در استان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بیشتر کسانی که برای زیارت مشهد شهیدان به یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان می‌آیند جنگ را از نزدیک ندیده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: کسانی که در جنگ حضور نداشتند می‌آیند و برای بازدید از مناطقی چون شلمچه، هویزه و دهلاویه به خوزستان می‌آیند.

وی یادآور شد: استان خوزستان 36 نقطه زیارتی دفاع مقدس و 13 یادمان شهدای ثبت شده دارد که در بین استان‌های کشور بی‌نظیر است.

سیاحی خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد هیچ استانی به جز خوزستان نگفته که دین خود را به اسلام ادا کرده است.

وی در مورد دیگر ویژگی‌های خوزستان گفت: این استان بیشترین مرز را با کشور عراق دارد و تعداد زیادی از عملیات‌های دفاع مقدس در آن انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد: باید بستر خوبی برای حضور کاروان‌های راهیان نور و زائران شهدا در این استان فراهم کنیم.

وی در ادامه از عدم حضور برخی از دستگاه‌ها در جلسه ستادهای راهیان نور و تسهیلات سفرهای نوروزی خوزستان گلایه کرد و گفت: یکی از این ارگان‌ها هلال احمر است که باید حضور پیدا می‌کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار