تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر خبر داد
صدور 599 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی
رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر از صدور 599 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی در این شهرستان خبر داد.

سید صادق شریفی‌نسب امروز اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر کلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را دارند نظارت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر و در غیراینصورت کلیه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر ادامه داد: در دی‌ماه سال‌جاری 746 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده که 657 اظهارنامه مربوط به گمرک خرمشهر و 89 پاظهارنامه مربوط به گمرک آبادان بوده است.

شریفی‌نسب تصریح‌کرد: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 581 نمونه که شامل 434 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 147 نمونه برای تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بود توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه‌برداری و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر اضافه‌کرد: در این مدت تعداد 599 گواهینامه برای کالاهای وارداتی صادر شده و چهار محموله وارداتی که غالباً ساخت کشور چین بوده‌اند نیز به ارزش 26 هزار و 473 دلار مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده و از ورود آنها به داخل کشور جلوگیری شد.

وی خاطرنشان‌کرد: این کالاهای نامرغوب با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع و از ورود خسارت مستقیم به ارزش تقریبی 710 میلیون ریال به مصرف‌کنندگان داخلی جلوگیری شد که از جمله آنها می‌توان به اسباب‌بازی، لوازم برقی و تیغه برف‌پاکن اشاره کرد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر در پایان گفت: همچنین 147 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 95 میلیارد و 851 میلیون و 66 هزار و 161 ریال و به وزن 16 میلیون و 851 هزار و 425 کیلوگرم صادر شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار