تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی:
رفع گره های ترافیکی شهری آبادان الزامی است
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان بر لزوم رفع گره های ترافیکی شهری تاکید کرد.
سید ولی اله موسوی دیروز در جلسه هماهنگی شورای ترافیک آبادان گفت: گره های ترافیکی زیادی در شهر داریم که به یک معضل بزرگ برای شهروندان تبدیل شده است.

وی افزود: چنانچه هر چه سریعتر برای رفع این مشکل تصمیم گیری و اقدام نشود چه بسا روزی برسد که دیگر برای هر اقدامی دیر باشد و شهر و شهروندان با بحرانی به نام ترافیک شهری مواجه شوند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دو مانور «ارتقای امنیت اجتماعی و مانور ترافیکی» به دستور استاندار که به طور همزمان در سطح خوزستان اجرا می شود، اظهار کرد: مانور ارتقای امنیت اجتماعی از فردا به مرحله اجرا در می آید. در طرح مانور ترافیکی موضوع فرهنگ سازی، ارتقای سطح آگاهی و آموزش ترافیک برای عموم شهروندان توسط دستگاه های متولی مدنظر است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان یادآور شد: در این راستا با تشکیل کارگروه آموزشی و فرهنگی حمل و نقل ترافیک با ریاست فرمانداری و دبیری شورای ترافیک شهرستان و با عضویت آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، حمل و نقل پایانه ها، پلیس راه، سازمان تبلیغات اسلامی، راهور، شهرداری، صدا و سیما و مجمع امور صنفی تمامی امور بررسی، دنبال  و اجرایی می شود.

موسوی در ادامه تهیه یک تقویم آموزشی از سوی اداره آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: بر اساس آن کارشناسان ترافیکی با حضور در مدارس تعیین شده نسبت به آگاهی سازی دانش آموزان از فرهنگ ترافیک اقدام می کنند.

وی از وجود دستفروشان که به طور پراکنده در تمامی سطح شهر به ویژه در خیابانهای اصلی دیده می شوند به عنوان یکی از دلایل  تشدید گره های ترافیکی در آبادان نام برد و خواستار ساماندهی آنان از سوی شهرداری و مجمع امور صنفی شد.

موسوی افزود: متاسفانه به دلیل شناسنامه دار نبود این دستفروشان کار نظارت بهداشتی بر روی مواد عرضه شده توسط آنان امکان پذیر نیست. همچنین لاز است مجمع امور صنفی توصیه های لازم در خصوص عدم افزایش نرخ اجناس در مغازه ها را به صنوف مختلف گوشزد کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان اجرای طرح جامع ترافیکی در شهر را الزامی خواند و بررسی نقاط حادثه خیز و ارائه راه حلهای قابل اجرا برای کاهش حوادث را از سویدستگاههای مربوطه خواستار شد.

بررسی مشائل و مشکلات ترافیکی، اجرای اصلاحات هندسی با همکاری شهرداری و پلیس راهور، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و جاده ها، جانمایی چراغهای راهنمایی و رانندگی، اطلاع رسانی توسط ائمه جمعه و جماعات به شهروندان در خصوص ترافیک، تهیه و پخش کلیپهای آموزشی توسط صدا و سیمای مرکز آبادان، تهیه و پخش بروشورهای متناسب با کاربران آموزشی، احداث پارک آموزشی ترافیک در شهرستان و برگزاری همایشها و سمینارهای مختلف ویژه شهروندان با رویکرد ترافیک از جمله مصوبات این جلسه بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار