تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در كنگره بین‌المللي علوم زمین عنوان‌شد؛
تاكيد بر اهميت زمين‌شناسي در صنعت نفت
معاون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: دانش زمین‌شناسی در صنعت نفت از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمید دریس در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد زمین شناسی نفت، عنوان‌کرد: مقالات ارائه شده در حوزه نفت بیان‌گر استقبال خوب از اين کنگره است و امیدواریم مقالات ارائه شده در صنعت نفت به کار برده شوند.

وی افزود: اهمیت صنعت نفت و تولید نفت و گاز بر هیچکس پوشیده نیست. درآمد ارزی و خوراک پالایشگاه‌های کشور از طریق این صنعت تامین می‌شود و به همین میزان زمین‌شناسی نیز از اهمیت برخوردار است.

دریس با بيان اين‌كه زمین‌شناسی از بدو اکتشاف نفت تا توسعه مخازن و تولید وجود داشته است، تصريح‌كرد: حفاری بدون حضور کارشناسان زمین‌شناسی به هیچ عنوان انجام نمی‌شود زیرا نظارت، کنترل و هدایت حفاری توسط کارشناسان زمین‌شناسی صورت می‌گیرد.

همچنین فرخ ناصری‌کریموند، دبیر اجرایی سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد زمین‌شناسی نفت اظهارکرد: این کنگره باب همکاری بین دو سازمان بزرگ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان زمین شناسی کشور را باز کرده است.

وی افزود: امیدواریم این همایش و مشابه آن با هدف هم‌افزایی در کشور برگزار شود و تمام مجامع علوم زمین در قالب‌بردارهای بزرگ در راستای هم عمل کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار