تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۷۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد
استقرار مدیریت دانش در معاونت زمین‌شناسی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب
معاون زمین‌شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سال 92 یک سری تغییرات در معاونت زمین‌شناسی داده‌ایم که مهمترین آن‌ها استقرار سیستم مدیریت دانش بود.

فرخ ناصری کریموند در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین که در تالار اجتماعات امام رضا شهرک نفت برگزار شد اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آذر ماه سال جاری برای اولین بار تفاهمنامه‌ای با سازمان زمین‌شناسی کشور امضا کرده است تا زمینه‌ای برای تبادل اطلاعات و منشا خیری برای صنعت کشور باشد.

وی ادامه داد: در اداره عملیات زمین‌شناسی شرکت ملی مناطق نفت خیز یک رکورد 29 ماهه در زمینه عدم خطای انسانی داشته‌ایم که میلیارد‌ها تومان صرفه‌جویی شده است.

معاون زمین‌شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در اداره عملیات زمین‌شناسی توانایی هدایت 65 دکل را داریم تصریح کرد: اشخاصی که در امر حفاری فعال هستند به نوعی سربازان گمنام اقتصاد هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 یک سری تغییرات در معاونت زمین‌شناسی داده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها استقرار سیستم مدیریت دانش بود که در این روش، دانش و تجربیات پیشکسوتان مستندسازی می‌شود.

کریموند اضافه کرد: مفهوم جدیدی از خرد جمعی در معاونت زمین‌شناسی مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف شده است که نتیجه آن 29 ماه عدم خطای انسانی در حفاری‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: در معاونت زمین‌شناسی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کمیته‌های زیادی در ارتباط با صنعت و پژوهش تشکیل شده است و 70 نفر را در هشت کارگروه درگیر کارهای پژوهشی کرده‌ایم.

دبیر اجرایی همایش زمین‌شناسی نفت اظهار کرد: از شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که از انجام دادن پروژه‌های فانتزی که هزینه‌بردار هستند و تنها در کتابخانه‌ها استفاده می‌شوند خودداری کنند.

وی افزود: بهتر است که سمت و سوی پروژه‌ها به طرف کاربرد در صنعت و پروژه‌های عملیاتی حرکت کنند و دانشگاهیان در کنار صنعت نفت و زمین‌شناسی به حل مشکلات بپردازند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار