تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولویت کاری شرکت ملی نفت ایران :
تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز از میادین نفتی غرب کارون
 تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز از میادین نفتی غرب رودخانه کارون با سرمایه گذاری افزون بر 20میلیارد دلار از اولویت های کاری شرکت ملی نفت ایران است.

به گزارش روز یکشنبه از روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت طرح های توسعه ای میدان های نفتی غرب کارون افزایش ظرفیت تولید به بیش از یک میلیون بشکه نفت خام در روز در اولویت کاری شرکت ملی نفت ایران قرار دارد و بر اساس اعلام مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، تاکنون ٤,٤ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

بنا به این گزارش بخش قابل توجه ای از میدان های غرب کارون با کشور عراق مشترک است و طرح توسعه این میدان ها با هدف افزایش ظرفیت تولید به بیش از یک میلیون بشکه نفت خام در روز با سرمایه گذاری افزون بر 2٠ میلیارد دلار، در اولویت کاری شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

شرکت متن علاوه بر جذب سرمایه ها و منابع داخلی، در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی نیز از موقعیت مطلوبی برخوردار است.

این شرکت موفق شد عنوان دومین شرکت برتر کشور را در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در سال گذشته به خود اختصاص دهد.

بنا به این گزارش، معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به همراه جمعی از کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تازگی از طرح های توسعه ای میدان های غرب کارون، آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، یادآوران، تلمبه خانه غرب کارون و کارخانه فرآورش نفت خام میدان های غرب کارون با ظرفیت ١٦٥ هزار بشکه در روز بازدید کردند و جلسه های کارشناسی لازم برای بررسی و حل مشکلات اجرایی و قراردادی پروژه ها در محل کارگاه ها برگزار شد.

در این نشست ها، تامین و تخصیص اعتبار پروژه های اولویت دار به ویژه در بخش ارزی طرح های تلمبه خانه و فرآورش غرب کارون و نیز پیگیری و حل مشکلات میان مجریان طرح ها و شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد بویژه در طرح های بیع متقابل مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد مجوزها و مصوبه های اصلاحی لازم از هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد دریافت شود.

شرکت مهندسی و توسعه نفت برای مدیریت و نظارت بر اجرای همه طرح های مهندسی و توسعه با توجه به اهداف مدنظر در مجموعه شرکت ملی نفت ایران، در سال 1373 تأسیس شد و هم اکنون راهبری میدان های مشترک و مستقل زیادی را در دستور کار دارد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود به خوزستان به همراه وزیر نفت 26دی ماه 1392 از منطقه نفتی دارخوین در غرب کارون بازدید کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار