تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل ميراث فرهنگی خوزستان از برنامه‌های ويژه نوروز گفت
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خوزستان از برنامه‌هاي تدوين شده اين اداره براي نوروز 93 گفت.

افشين حيدري اظهار كرد: در ايام نوروز دبيرخانه ستاد هماهنگي خدمات سفر را فعال كرده‌ايم و در حال برنامه‌ريزي براي داشتن نوروزي بهتر هستيم.

وي گفت: امسال براي اولين بار جشنواره كارون در اهواز اتفاق مي‌افتد. اين جشنواره از امسال هر ساله از 20 اسفند تا 20 فروردين برگزار مي‌شود.

حيدري ادامه داد: در جشنواره كارون برنامه‌هايي نظير نمايشگاه صنايع‌دستي، معرفي اقوام ايراني، معرفي جاذبه‌هاي خوزستان، برگزاري برنامه‌هاي شاد در كنار كارون و تفريحات آبي برگزار مي‌شود.

او اضافه كرد: همچنين در نظر داريم براي اولين بار در يكي از مناطق باستاني مسجدسليمان كاوش را به صورت زنده براي مردم اجرا كنيم و مردم از كار كاوش ديدن كنند.

مدير كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي خوزستان اظهار كرد: يكي ديگر از برنامه‌ريزي‌هايي كه قرار است پيش از نوروز داشته باشيم افتتاح موزه مسجدسليمان است. اين موزه قرار بود پيش از اين‌ها افتتاح شود اما با توجه به اين كه مدت زمان زيادي طول كشيد تا آماده شود برنامه‌ريزي كرديم تا قبل از نوروز با حضور استاندار آن را براي مردم شريف مسجدسليمان و گردشگران نوروزي افتتاح كنيم.

او بيان كرد: امسال براي اولين بار در شهر كارون ستاد هماهنگي خدمات سفر راه‌اندازي مي‌شود. با توجه به اين كه مسؤول اداره ميراث فرهنگي  شهر كارون مشخص شده است شهر كارون مي‌تواند به عنوان دبير كارگروه شروع به فعاليت كند.

حيدري همچنين بيان كرد: امسال قرار است كار مشاركتي با شهرداري انجام شود و در يك جلسه هماهنگي كارهاي مشتركي كه قرار است با شهرداري اهواز انجام شود، مشخص گردد.

او درباره اسكان مسافران نوروزي هم گفت: درباره اسكان نيز همچون سال‌هاي قبل از ظرفيت مدارس استان استفاده خواهيم كرد و با هلال احمر براي ايجاد كمپ‌هايي براي مسافران صحبت كرده‌ايم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار