تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین نشست تعيين دستمزد سال 93 كارگران نتیجه‌ای نداشت
رییس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان گفت: اولین نشست سه جانبه تعيين دستمزد سال 93 كارگران با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شد اما نتیجه مثبتی به همراه نداشت.

محمدرضا راهداری‌زاده اظهارکرد: کارگران هیچ‌گونه مشکلی با کارفرماها ندارند و آن‌ها دو ضلع جدایی ناپذیرند.

وی افزود: هم جامعه کارگری و هم جامعه کارفرمایی خواستار انجام تعهدات دولت هستند. تعهداتی که در دولت قبل انجام نشد و امید است در این دولت به سرانجام برسند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح‌کرد: در جلسه تمام نظرات کارشناسی در خصوص پیش‌بینی دستمزد از سوی نماینده کارگران داده شد و کارگران خواستار حداقل معیارها و پوشش هزینه‌های زندگی خود هستند.

راهداری‌زاده در خصوص قراردادهای سفید امضای کارفرمایی که به تازگی عنوان شده کارفرمایان حق استفاده از آن‌ها را ندارند، عنوان‌کرد: قراردادهای سفید امضا برخلاف قانون هستند و متاسفانه در جامعه بسیار رواج یافته است. در جامعه به دلیل بیکاری، كارگران مجبور به پذیرش آن می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: از سال 69 که کارگر رسمی دیگر وجود ندارد قراردادها به صورت قراردادی تبدیل شده و این امر موجب شده خیلی از مشاغل که ماهیت دائمی دارند به صورت قراردادی با آن‌ها برخوردار شود.

رییس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان در خصوص اختصاص سبد کالا به کارگران نیز تصریح‌کرد: سبد کالا در ابتدا قرار بود به همه کارگران تحت پوشش بیمه تامين اجتماعی داده شود. دغدغه ما در خصوص کارگرانی است که خارج از بیمه تامین اجتماعی‌اند و هیچ نوع قراردادی ندارند كه متاسفانه در مرحله اول به گفته وزیر فراموش شده است؛ البته قرار است به آن‌ها سبد کالا داده شود و امیدواریم هفته آینده وعده وزیر درباره رفع این مشکل عملی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اعتراضات لازم هم در سطح استانی و هم در سطح کشور برای رفع مشکل سبد کالای کارگران صورت گرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار