تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ظرفیت‌های قانونی براي حل مشکل صنایع و اشتغال استفاده شود
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان، ضمن تشکر از اقدامات به‌عمل آمده، عدم اجرای بخشی از مصوبات را باعث هدر رفتن وقت و انرژی ستاد دانست و گفت: از اين پس باید از ظرفیت‌های قانونی موجود استان، جهت حل مشکل صنایع و اشتغال استفاده مطلوب به‌عمل آید.

اميد حاجتی اظهاركرد: به همین منظور باید فرآید مشخص و معین برای فعالیت ستاد تسهیل تعریف و اجرا شود.

وی ادامه‌داد: کلیه اعضای ستاد خصوصاً مدیریت بانک‌های استان موظفند شخصاً در جلسات ستاد تسهیل حضور داشته باشند و در صورت عدم امکان حضور، نسبت به معرفی نماینده تام الاختیار با اختیارات کامل اقدام نمایند. به‌نحوی که امضاء نماینده به منزله تصمیم مدیریت ارشد دستگاه مربوطه باشد و در صورت تصویب مصوبه در کارگروه اجرای آن الزام‌آور است.

در ادامه این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گزارش کاملی از روند تشکیل جلسات و اجرای مصوبات ستاد تسهیل ارائه كرد.

امیرحسین نظری گفت: از سال 89 تاکنون 32 جلسه کارگروه برگزار و تعداد 1326 مصوبه جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به تصویب رسیده است. از این تعداد مصوبه 896 مورد آن (67.06درصد) به‌طور کامل اجرا، تعداد 286 مورد(21 درصد) توسط متقاضی پیگیری نشده است. 57 مورد آن در حال انجام بوده، 92 مورد آن (7 درصد) غیرقابل انجام و 5 مورد (يك‌ درصد) آن انصراف متقاضی بوده است.

وی افزود: با بررسی روند کلی فعالیت‌های ستاد تسهیل، خصوصاً درصد بالای اجرای مصوبات، این حجم از فعالیت قابل تقدیر و تشکر است و از کلیه اعضا ستاد خصوصاً بانک های عضو، تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آید.
 
شایان ذکر است در پایان این جلسه مسایل و مشکلات تعداد 6 واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی و تصمیمات لازم به‌شرح ذیل اتخاذ گردید:

شرکت لوله‌سازی اهواز: مقرر شد اداره کل امور مالیاتی استان ضمن بخشودگی جرائم دیر کرد، از حداکثر ظرفیت قانونی موجود، جهت تقسیط مالیات مربوط به ارزش افزوده در استان و کشور استفده نماید. ضمنا با شرط عدم وجود بدهی مالیاتی قطعی شده دیگری و با توجه به عدم قطعیت مالیات عملکرد، پاسخ استعلام بانک ها و صدور کارت بازرگانی را مثبت اعلام نماید.

آجر ماشینی سفار پناه دزفول: مقرر گردید بانک سپه نسبت به تقسیط مانده بدهی به تعداد 54 قسط و 6 ماه تنفس اقدام نماید. همچنین نسبت به توقف اقدامات قانونی مساعدت نماید.

فدک شوش دانیال: مقرر شد متقاضی نسبت به پرداخت 30درصد از جمع اقساط معوقه اقدام نماید و بانک ملی نیز با انتقال ماب قی اقساط معوق به آخر دوره و براساس بند 14 قانون بودجه سال 92 کل کشور، نسبت به آزاد سازی و ثایق و صدور حسن انجام کار برای متقاضی اقدام نماید.

شرکت نوشین دز دزفول: مقرر شد پس از احراز فعالیت توسعه ای شرکت و امکان باز پرداخت دیون، بانک تجارت نسبت به اعطای 6ماه تنفس و تقسیط 5 ساله مانده بدهی این واحد اقدام نماید.

شرکت رودفر دشت‌آزادگان: مقرر شد بانک کشاورزی براساس بند 16 قانون بودجه سال 92 کل کشور، بعد از تامین تضمینات نسبت به تقسیط مجدد و خروج این واحد از سرفصل مطالبات اقدام و نسبت به بخشش جرائم دیر کرد مساعد نماید. ضمنا پس از انجام این مراحل، جهت اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از محل طرح‌های توسعه کشاورزی معرفی شود.

شرکت اهواز رنگ: با توجه به اعلام بانک صادرات و متقاضی پس از پرداخت 250 میلیون ریال با بانک توافق شد نسبت به تقسیط مجدد و خروج این واحد از سر فصل اقدام گردد. ضمنا مقرر شد بانک ملت پس از یک دوره تنفس 6 ماهه، نستب به تقسیط سه ماه اقساط این شرکت اقدام نماید، به‌نحوی که قسط اول بعد از 6 ماه تنفس به همراه پیش پرداخت مورد نظر بانک به مبلغ 3000 میلیون ریال، توسط متقاضی به بانک پرداخت گردد. در این مدت بانک نسبت به توقف عملیات اجرایی مساعدت نماید. همچنین بانک ملت پس از بررسی توان تولیدی و مالی شرکت، نسبت به ارزیابی مجدد اقدام نماید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار