تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۷۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبير تاكيد كرد:
لزوم رعايت‌هماهنگي درتدوين‌بسته‌هاي‌فرهنگي حوزه دفاع مقدس
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان در جلسه كارگروه اجتماعي فرهنگي استان گفت: از دوران دفاع مقدس سال‌ها مي‌گذرد ولي آنچه كه باقي مانده است خاطره رشادت‌ها و ارزش‌هايي است كه سربازان و بسيجيان بي‌ادعاي ما در جبهه‌هاي دفاع مقدس خلق كردند و طبيعتا بايد اين خاطرات را گرامي بداريم و حفظ كنيم.

فرج‌اله خبير در اين جلسه كه امروز، دوشنبه (28 بهمن‌ماه) در معاونت سياسي اجتماعي برگزار شد، اظهار كرد: بايد در اين حوزه يك برنامه‌ريزي مناسب انجام شود تا بتوانيم اين ارزش‌ها را در جامعه پايدار كنيم. البته اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: بخشي از زائران و بازديدكنندگان از يادمان‌ها و مناطق عملياتي با اتومبيل‌هاي شخصي به استان خوزستان سفر مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه نگرش‌ها در حال تغيير است و علاقمندي مردم به فرهنگ جبهه و ارزش‌هاي دفاع مقدس افزايش يافته است.

خبير در ادامه از تهيه بسته فرهنگي متفرقه و ناهماهنگ انتقاد كرد و افزود: بسته‌هاي فرهنگي كه با ناهماهنگي تهيه شده و از طرف سازمان‌هاي مختلف ارايه مي‌شود، موجب سردرگمي مردم خواهد شد.

وي اظهار كرد: ممكن است درباره مسايل جبهه و جنگ و خاطرات دفاع مقدس نيز مسايلي از جانب دستگاه‌هاي مختلف مطرح شوند كه با هم مغايرت داشته باشند و اين موضوع مشكل ايجاد مي‌كند. نبايد اجازه دهيم اين هماهنگي‌ها به اين صورت باشد و حداقل براي سال 93 از هم‌اكنون برنامه‌هاي خود را تنظيم كنيم كه در اين زمينه كاملا منسجم عمل كنيم.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: كسي كه وارد استان خوزستان مي‌شود و اين بسته‌ها را دريافت مي‌كند بايد متوجه وجود همدلي و انسجام شود و هيچ اختلاف نظري در اين زمينه وجود ندارد. در اين صورت بار هزينه‌ها در زمينه تهيه بسته‌هاي فرهنگي كاسته مي‌شود. در اين بسته‌هاي فرهنگي مي‌توان اطلاعات و مطالب مربوط به دفاع مقدس، مناطق جنگي، يادمان‌ها و هم مباحث مربوط به جاذبه‌هاي گردشگري، آثار تاريخي، نقشه گردشگري و راه‌هاي استان، قابليت و ظرفيت‌هاي استان در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را قرار داد كه مورد بهره‌برداري هموطنان عزيزمان قرار بگيرد.

خبير گفت: پيشنهاد مشخص براي امسال اين است كه حداقل مي‌شود يك متولي تعيين شود و همه توليدات فرهنگي دستگاه‌هاي مختلف را جمع‌بندي كند و در يك فولدر مشخص و مناسب قرار دهد تا در سال 92 و نوروز 93 كه راهيان نور و مهمانان نوروزي وارد استان خوزستان مي‌شوند، بسته فرهنگي در اين قالب به آنها عرضه شود.

وي تهيه بروشور به جاي CD حاوي اطلاعات مختلف در بسته فرهنگي را مناسب‌تر دانست و اظهار كرد: اگر اطلاعات و موارد مورد نياز در قالب بروشور به مهمانان در استان خوزستان عرضه شود، استفاده از آن و بهره‌برداري از نكات مندرج در آن در حين سفر راحت‌تر خواهد بود.

معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان در اين ايام و به خصوص در بسته فرهنگي نبايد از ارايه پيام‌هاي بهداشتي و حفظ محيط زيست غافل شد. از هفته آينده نيز مانوري تحت عنوان بهداشت عمومي و محيط زيست در سطح استان برگزار مي‌شود. در واقع هدف اين است كه موجي در مردم نسبت به محيط زيست و رعايت بهداشت عمومي و نظافت محيط زندگي، شهرها و روستاها بيشتر شود.

خبير گفت: لازم است دستگاه‌ها در اين حوزه نيز منسجم‌تر عمل كنند. البته در اين ايام اقدامات گسترده‌اي در حوزه بهداشت عمومي، محيط زيست و ساير حوزه انجام خواهد شد؛ همه موضوعات به نوعي با هم مرتبط هستند و هر اقدامي در هر حوزه صورت بگيرد بر حوزه ديگر تاثيرگذار خواهد بود.

وي به لزوم برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف در سطح استان اشاره كرد و افزود: نقاط مشخصي براي برپايي اين نوع نمايشگاه‌ها در نظر گرفته شود و از عرضه مايحتاج مسافران از جمله ميوه در بين راه‌ها و جاده‌ها گرفته تا عرضه محصولات فرهنگي و صنايع دستي بايد در دستور كار برپايي نمايشگاه در سطح استان قرار بگيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار