تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۷۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد
آخرین وضعیت توریسم‌درمانی در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان آخرین وضعیت توریسم درمانی در حوزه فعالیت این دانشکده را اعلام کرد.

نصرالله حسونی بحرینی امروز اظهار کرد: کشور ما به دلیل در اختیار داشتن پزشکان متخصص خوب و تنوع تخصص‌های پزشکی، از فرصت‌های بسیار خوبی برای جذب بیماران کشورهای اطراف برخوردار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت توریسم درمانی در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، افزود: با توجه به این موضوع که هزینه‌های درمان در کشور ما نسبت به دیگر کشورهای همسایه ارزان‌تر است می‌توانیم در جذب بیماران این کشورها، گام برداریم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از حضور بیماران کشورهای همسایه برای پی‌گیری درمان به آبادان و خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 100 نفر به بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان و 50 نفر نیز به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر از کشورهای همسایه به ویژه از عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، برای درمان خود مراجعه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه و نزدیکی‌های فرهنگی، مذهبی و زبانی ما با کشورهای همسایه، بیماران این کشورها علاقمند هستند که درمان خود را در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان دنبال کنند.

بحرینی در ادامه از اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقا سطح خدمات‌رسانی در بحث توریسم درمانی، تصریح کرد: با توجه به مذاکره‌های صورت گرفته با بخش خصوصی مجوز تاسیس یک بیمارستان 150 تخت‌خوابی داده شده و حدود 50 درصد بیمارستان اروندان نیز ساخته شده است ضمن اینکه در بیمارستان‌های دولتی نیز به دنبال تجهیز، نوسازی و اضافه کردن بخش‌های مختلف هستیم.

وی در همین خصوص عنوان کرد: با توجه به عزم جدی هلال‌احمر، منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث ارتقای توریسم درمانی، کلینیک هلال‌احمر نیز راه‌اندازی می‌شود که در این کلینیک خدمات ارتوپدی و چشم ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام این موضوع که توریسم درمانی منافاتی با خدمات‌رسانی به شهروندان آبادانی و خرمشهری ندارد، گفت: با توجه به درآمدزا بودن توریسم درمانی، توسعه بخش‌های درمان، خرید تجهیزات و در نهایت خدمات به شهروندان را بالا می‌بریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار