تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان:
جامعه خیرین برای خدمت به محرومان به هلال احمر بپیوندند
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان از همه خیرین جامعه خواست تا به دریای بی‌کران خدمت به محرومان در جمعیت هلال احمر بپیوندند.

حجت‌ا‌لاسلام امین جامعی صبح امروز در نشست مجمع خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اینکه در اسلام، حسنه و کار نیکی بالاتر از شاد ساختن مؤمنین و خدمت به آن‌ها نیست، اظهار کرد: هر چه انسان نسبت به طبقات محروم و مستضعف و آسیب پذیر جامعه خدمت بیشتری داشته باشد، مورد رضای پروردگار متعال است و اسباب خوشحالی حضرت ولی‌عصر(ع) بیشتر فراهم می‌شود که ایشان از رنج و زحمت مردم، مکدر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار خیر در آیات قرآن و روایات اهل بیت بسیار تأکید شده است، افزود: مؤمنین و انسان‌های مسلمان با تأسی از این روایت هیچ عبادتی نزد پروردگار متعال محبوب‌تر از این نیست که انسان مؤمنی را خوشحال شود، باید در کارهای خیر هرچه می‌توانند مسابقه داشته باشند، از همدیگر جلو بیفتند و بر همدیگر سبقت بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: کسانی که در امورات خیرخواهانه، توفیقی برایشان حاصل شده است، باید قدر این جایگاه را بدانند و از خداوند منان بخواهند که این وظیفه‌ای را که به ایشان محول شده، هر چه بهتر انجام دهند که خداوند هرگاه برای کسی خیر بخواهد، او را وسیله و واسطه خدمت به مردم محروم می‌سازد.

وی با اشاره به اجر معنوی فعالیت‌های بشردوستانه خاطرنشان کرد: نیکوکاران جامعه می‌دانند ارزش کاری که می‌کنند با اجر دنیوی قابل مقایسه نیست و اگر قلب انسان خالص باشد و انسان مخلصانه مؤمنی را خوشحال و مسرور کند، اجرش جز نزد خدای متعال پیش هیچ کسی نخواهد بود.

جامعی گفت: اگر جامعه‌ اسلامی فاقد این کارهای خیرخواهانه باشد، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلام است و ما فداکاری‌هایی که از ائمه طاهرین(ع) سراغ داریم، مؤید این نکته است که کار خیر و اعمال نیک جز مهمی از مضامین عالی جامعه اسلام محور بوده و باید برای همه درس و اسوه باشد.

وی در پایان از همه خیرین جامعه خواست تا به دریای بی‌کران خدمت به محرومین در جمعیت هلال احمر بپیوندند و واسطه فیض الهی به محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار