تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایرباس فردا سقوط می‌کند
شهردار منطقه 9 اعلام کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فردا 28 تیر شبیه‌سازی انفجار فرضی هواپیمای ایرباس با 120 مسافر اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت: جلسه نهایی مانور درفرودگاه مهرآباد انجام شده و ستاد مدیریت بحران منطقه آمادگی خود را اعلام کرده است.
وی افزود: در این طرح برای واقعی کردن صحنه مانور با واقعیت‌های موجود سایت اسکان اضطراری درمحدوده محل برخوردهواپیمابه زمین ایجاد شده است.
وی اظهارداشت: این سومین و آخرین جلسه مانور اضطراری فرودگاه با حضور مدیرکل فرودگاه بین الملی مهرآباد است و در این مانور انفجار فرضی هواپیمای ایرباس با 120 نفرو 5 هزار تن سوخت در این فرودگاه صورت می گیرد.
جعفری تاکید کرد: تمامی معاونت‌ها و ارگان‌های داخلی فرودگاه و نهادهای خارج از فرودگاه در این مانورحضور دارند و سناریوی تنظیمی برای این مانور نگارش شده است.
وی بیان داشت: در این سناریو وظایف، اختیارات وفعالیت های تمامی ارگانها بصورت کامل تعریف شده و در یک جلسه بصورت اسلایدی تمرین اجرا مانور انجام شده است.
شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه صنعت حمل ونقل همواره ازدرصدایمنی بالایی برخوردار است، گفت: هماهنگی و نحوه واکنش اضطراری واحدهای مستقربایکدیگردرمواقع اضطراری وموقعیت های بحرانی اهمیت بسزایی داشته واینگونه مانورها می تواندسطح تعاملات را افزایش وازسردرگمی نیروهای امدادی وخدمات رسان پیشگیری کند.
جعفری به استقرارفرودگاه بین المللی مهرآباد درمحدوده جغرافیایی منطقه 9اشاره و تاکید کرد: ماهمواره وجودفرودگاه رادرمنطقه9 بعنوان یک فرصت درتمامی حوزه ها تلقی کرده و در جلسات هماهنگی مانور بر اهمیت ارتقا ایمنی فرودگاه و استفاده ازاطلاعات و پتانسیل های ستاد مدیریت بحران منطقه و در زمینه تبادل تجربیات در تمامی مباحث مدیریت بحران ازجمله اسکان اضطراری تاکید داشته واعلام آمادگی کرده ایم.
برچسب ها: ایرباس ، سقوط
:
:
:
آخرین اخبار