تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۷۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور مدیرکل دیوان محاسبات کشور:
بخشی ازبودجه کشور به‌دلیل عدم‌وصول درآمدها تحقق نمی‌یابد
مشاور مدیرکل دیوان محاسبات کشور گفت: بخشی از بودجه کشور به دلایل مختلف از جمله برداشت‌ها و عدم وصول درآمدها تحقق نمی‌یابد.

علی شیری صبح امروز در سمینار آموزش، نظارت و دامنه مسئولیت مدیران که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: در این سمینار قصد داریم با یکدیگر همفکری کنیم نه اینکه به کسی آموزش بدهیم، پس بهتر است نام سمینار را که سمینار آموزش است اصلاح کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع نظارت در کشور جدی است افزود: از آن جا که بودجه کل کشور را تقسیم بر 70 میلیون نفر می‌کنیم در صورت تحقق 100 درصدی این بودجه و وصول درآمدهای کشور، سرانه هر نفر 7 یا 8 میلیون تومان خواهد بود.

مشاور مدیرکل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: بخشی از بودجه کشور به دلایل مختلف از جمله برداشت‌ها و عدم وصول درآمدها تحقق نمی‌یابد، حال یک رجل سیاسی چطور می‌تواند کشور را اداره کند؟ اینجاست که موضوع دیوان محاسبات حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی اشاره کرد و ابراز داشت: یک نفر 3 هزار میلیارد اختلاس می‌کند ولی اگر همان ابتدا این موضوع کنترل می‌شد، جلوی این آبروریزی گرفته نمی‌شد؟ درحالیکه با یک نظارت در همان ابتدا، می‌توانستیم جلوی اختلاس 3 هزار میلیاردی را بگیریم.

وی در پایان بیان کرد: ساختارهای نظارتی به سادگی به وجود نیامده‌اند، بسیاری هزینه داده‌اند تا ما امروز دادگستری داشته باشیم ولی آیا درست است بگذاریم دادگستری از مسیرش منحرف شود؟
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار