تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
١٩٩ روز جلوافتادگی در حفاری ؛
١٢ حلقه چاه نفتی در شش استان کشور
مدیر عملیات ٢ خشکی شرکت ملی حفاری ایران از جلوافتادن عملیات حفاری و تکمیل ١٢ حلقه چاه نفتی به مدت ١٩٩ روز در سال جاری خبر داد.

سید عبدالرضا موسوی روز چهارشنبه گفت: این موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان بخشهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت، برنامه ریزی صحیح و کاربست دقیق مقررات ایمنی و استانداردهای لازم بوده است.

وی افزود: جلوافتادگی در عملیات حفاری با توجه به ترخیص زودهنگام دکل و فرصت ایجاد شده برای جابجایی و بکارگیری دوباره آن در حفر چاه های جدید و همچنین تولیدی شدن چاه زودتر از برنامه، از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

موسوی با بیان این که این مدیریت ٢٣ دستگاه حفاری سنگین و سبک در اختیار دارد، اظهار کرد: با بکارگیری این دکل ها در ١١ ماه امسال ١١٨ هزار متر حفاری و ٤٣ حلقه چاه شامل ٢٤ حلقه توسعه ای، ٥ حلقه توصیفی و ١٤ حلقه تعمیری تکمیل و آماده بهره برداری شد.

وی توضیح داد: دستگاه های حفاری این مدیریت هم اکنون در میدان های گچساران، یاران، کرنج و پارسی، زیلائی، آزادگان، آذر، بی بی حکیمه، رگ سفید، تابناک، شانول، خانگیران، پایدار، کوپال و دالان در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، خراسان رضوی و کهگیلویه و بویر احمد مستقر و در حال حفر چاههای نفت و گاز هستند.

شرکت ملی حفاری ایران با هدف شتاب بخشیدن به عملیات حفاری در چند سال اخیر اقدام به ایجاد مدیریتهای عملیات حفاری یک، ٢ و ٣ و حفاری دریا کرده است که در مجموع، ٧٤ دکل حفاری خشکی و دریایی فوق سنگین، سنگین و سبک در اختیار دارند.

ناوگان حفاری این شرکت امسال تا کنون در مجموع عملیات حفاری ٢٨ حلقه چاه نفت و گاز را ٣٥٨ روز جلوتر از برنامه های تعیین شده تکمیل و به شرکت های متقاضی تحویل داده است که در این میان، مدیریت عملیات ٢ رکورددار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار