تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در هفته سلامت و بهداشت عمومی درخوزستان؛
طرح جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در استان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: طرح جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و آلاینده در هفته سلامت و بهداشت عمومی در سطح خوزستان با همکاری پلیس راه اجرا می شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان،مهرداد شریف مخمل زاده در تشریح برنامه های هفته مانور سلامت و بهداشت عمومی در استان خوزستان افزود: این طرح از روزشنبه سوم اسفند به صورت سراسری در تمام مناطق استان آغاز می شود و در این روز آیین تجلیل از دست اندرکاران سلامت و بهداشت استان برگزار می­شود.

وی گفت: از دیگر برنامه ها­ی ویژه این روز می توان به صدا در آمدن زنگ سلامت و بهداشت عمومی در سراسر آموزشگاه های استان، گردهمایی جهت تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت، بهداشت و نظافت عمومی در سراسر استان با حضور محیط بانان، محیط یاران، پاک بانان اشاره کرد.

وی بیان کرد: برنامه نظافت محیط شهری، نظافت و پاکسازی مناطق روستایی و محیط های طبیعی، جاده ها و اماکن بین راهی ، بهداشت مدارس و مهدهای کودک و آموزش و فرهنگ سازی برابر آیین نامه اجرایی مانور از دیگر برنامه های اولین روز از هفته سلامت و بهداشت عمومی در استان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان یکشنبه چهارم اسفند را روز اول مانور سراسری هفته بهداشت و سلامت با عنوان ˈهوای پاک و درختکاریˈ اعلام کرد و گفت: برنامه های اختصاصی این روز با محوریت ترغیب مردم به کاشت نهال، حفاظت از درختان و فضای سبز، عدم سوزاندن پلاستیک ، زباله و پسماند است.

وی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه ˈتغذیه سالمˈ نام گذاری شده و برنامه هایی شامل نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت و ارائه لقمه های سالم در بوفه ها ی مدارس،فعال کردن بهداشت یاران توسط معاونت های بهداشت به منظور آگاهی بخش و انجام فعالیت های مرتبط در دستور کار است.

شریف مخمل زاده گفت: روز سه شنبه با عنوان ˈورزش و سلامتیˈ نام گذاری شده و در این روز توجه ویژه به ورزش صبحگاهی در سطح کلیه آموزشگاه های استان توسط آموزش و پرورش و استمرار آن مدنظر خواهد بود.

وی افزود: مسابقات ورزشی نیز با شعار ورزش و سلامتی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان نیز برگزار می­شود.

رییس کمیته نظارت و پیگیری برنامه های هفته مانور بهداشت در استان خوزستان گفت: در این روز ورزش صبحگاهی در ادارات و محیط های صنعتی استان نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در راستای مبارزه با مصرف سیگار و قلیان طرح جمع آوری مراکز غیر مجاز عرفه قلیان، انجام تبلیغات محیطی توسط شهرداریها و مراکز بهداشت در سطح پارک ها انجام می­شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: روز چهارشنبه 8 اسفند ماه نیز با نام محیط زیست، سلامتی و بهداشت عمومی است که درختکاری با هماهنگی شهرداری، پاکسازی سواحل رودخانه ها با همکاری شهرداری ها دارای بنادر از جمله برنامه های این روز است.

رییس کمیته نظارت و پیگیری برنامه های مانور بهداشت درخوزستان تصریح کرد: در روز پایانی به عنوان روز فرهنگ دینی، سلامت و بهداشت عمومی،دست اندرکاران حوزه سلامت و بهداشت استان در نماز جمعه به صورت هماهنگ حضور خواهند داشت و در این روز در خطبه های نماز جمعه سراسر خوزستان موضوعات درمورد بهداشت و سلامت استان مطرح خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار