تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۷۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همايش دانشگاهيان عمره‌گزار خوزستان
عمره دانشجويي، نمادي از دلبستگي‌هاي ديني دانشگاهيان
رئيس شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان خوزستان با اشاره به معنويت عمره دانشجويي، آن را نمادي از دلبستگي ديني دانشگاهيان دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي در همايش دانشگاهيان عمره‌گزار خوزستان كه پنجشنبه اول اسفند در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد،‌اظهار كرد: براي اينكه بگوييم و همه بدانند كه نفوذ دين در سطح جامعه و در بين آحاد مردم تا چه اندازه فراگير است، مي‌توان عمره دانشگاهيان را جلوه و نمادي از فرهنگ ديني و دلبستگي‌هاي ديني دانشگاهيان بدانيم.

رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان افزود: اينكه براي يك عمل معنوي، مجمعي تشكيل مي‌شود كه استاد و دانشجو در كنار هم در يك شوق معنوي حضور مي‌يابند، جلوه ارزشمند و زيبايي است. اينكه به وضوح بگوييم نمي‌توانيم پاسخ‌گوي همه متقاضيان باشيم، بسيار نتوانستن دلنشيني است و توان و ظرفيت موجود در مقابل اين اشتياق دست ناتواني بالا مي‌برد.

شفيعي تصريح كرد: حقيقتا اگر بخش عمده‌اي از سهميه عمره كشور هم به دانشگاهيان اختصاص مي‌يافت، باز هم اين مطالبه فزوني داشت و به همين دليل اميدواريم كه امكانات در اين بخش توسعه يابد تا جمع بيشتري از دانشگاهيان بتوانند به اين سفر معنوي مشرف شوند. از رياست ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان نيز درخواست داريم كه در تعيين سهميه‌ها، خوزستان را به ياد داشته باشند و اين استان را متفاوت ببينند.

حجت الاسلام و المسلمين بخشي، پژوهشگر فرق و اديان مذهبي نيز در اين نشست با اشاره به فرقه‌هاي انحرافي و به ويژه وهابيت تكفيري گفت: در حال حاضر تفكر حاكم در كشور عربستان تفكر وهابي است كه اين تفكر انحراف‌ها و تفاوت‌هاي زيادي با اسلام و اعتقادات اهل سنت دارد، به همين دليل دانشجوياني كه به اين سفر مشرف مي‌شوند بايد با اين فرق آشنا باشند تا آسيبي به آنها وارد نشود.

وي افزود: وهابي‌ها در تاريخ اسلام هيچ جايگاهي ندارند، بلكه در طول زمان توسط استعمار ايجاد شده‌اند و اين تفكر انحرافي در سال 1115 هجري توسط محمدبن عبدالوهاب شكل گرفت و به يك نظام سياسي مورد حمايت انگليسي‌ها و مديريت آل سعود تبديل شد و اين گروه انحرافي از همان ابتدا تخريب قبور و اماكن متبرك را در دستور كار قرار داد.

بخشي تصريح كرد: وهابيت فرقه‌اي انحرافي و ساخته دست استعمار است و ميان اين فرقه و اهل سنت نيز تفاوت‌هاي بسياري وجود دارد. وهابي‌ها تفكرات انحرافي بسياري دارند و از جمله اينكه آنها معتقد به جسمانيت خدا هستند و اين اعتقادات انحرافي بر خلاف اعتقادات اهل سنت است. وهابي‌ها مخالف علوم عقلي و عرفاني و فلسفي هستند و زيارت و توسل را حرام مي‌دانند.

وي ادامه داد: وهابي‌ها مخالف فعاليت زنان در جامعه هستند و در تفكر وهابيت، زن شخصيت مستقل ندارد. وهابي‌ها نگهداري اماكن تاريخي را حرام مي‌دانند و همه مكان‌هاي مرتبط با تاريخ اسلام را تخريب كرده‌اند. همچنين علي‌رغم اينكه مفتي‌هاي آنها فتواهايي صادر مي‌كنند مبني بر اينكه نبايد از قوانين غربي تبعيت كرد، ولي مي‌بينيم كه در مواردي مانند اهانت به پيامبر (ص)، فتوا مي‌دهند كه تظاهرات عليه آمريكايي‌ها حرام است و در مقابل نيز حمايت و پشتيباني از حزب‌الله لبنان را حرام مي‌دانند.

در اين همايش آموزشي و توجيهي جمع زيادي از دانشجويان و اساتيد عمره‌گزار دانشگاه‌هاي خوزستان حضور داشتند و در طول مراسم نكات مورد نياز براي سفر عمره دانشجويي به آنها ارائه شد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار