تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
برخي پروژه‌ها در استان برآورد مالي ندارد
معاون عمراني استانداري خوزستان در ديدار با شهرداران سراسر استان گفت: با تمام شرايطي كه كارها در پايان سال و به دليل به نزديكي تعطيلات و خدمات‌دهي به مهمانان نوروزي داريم لازم است فرهنگ كاري خود را يكنواخت كنيم. لازم است با تذكر، يادآوري و همراهي با يكديگر كارها را پيش ببريم. مهمانان نوروزي هم شهروند ما هستند و باید حق ميزباني را به درستي ادا كنيم.

احمد سياحي در اين ديدار كه در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: معتقدم كمتر مديري در استان وجود دارد كه بخواهد تخلف كند. همه مديران براي خدمت به مردم در حال تلاشند. شايد برخي تخلف‌ها و سهل‌انگاري‌ها عمدتاً به دليل ناآشنايي آنها با قوانين و ضوابط باشد. به همين دليل عدم آموزش نيروها اتفاقاتي را سهواً منجر مي‌شود كه تخلف محسوب مي‌شوند، لذا بحث آموزش مديران و نيروهاي خود را در اولويت كار قرار دهيد.

معاون عمراني استانداري خوزستان تصريح كرد: حفظ قوانين و مقررات تأكيد هميشگي ماست و خدا راضي نيست كه مديري حتي به خاطر مردم تخلف كند. از جايگاهي كه در آن قرار داريم بايد در جهت حل مشكلات مردم استفاده كنيم. ولي از نكات بحث اين است كه قوانين و مقررات حتماً بايد رعايت شود.

سياحي افزود: هنر مدير اين است كه از حداقل امكانات استفاده و كارهاي بزرگي را انجام دهد. امكانات محدود است ولي مي‌توان با همين كمبودها كارهايي انجام داد كه شهروندان احساس رفاه كنند.

وي اظهار كرد: استان در خيلي از شاخص‌ها وضعيت مناسبي ندارد. البته تلاش‌هاي بسيار صورت گرفته ولي هنوز وضعيت در شأن مردم خوزستان نيست. اميد است با توجه به افق و چشم‌انداز خوبي كه استاندار براي استان ترسيم كرده مشكلات در بخش‌هاي مختلف از جمله آب، فاضلاب، و بهداشت حل شود. اگر همگام و متحد حركت كنيم مي‌توان كارهاي بسيار خوب و بهتري در استان انجام دهيم.

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: بحث افق برنامه‌هاي كلان شهرها از جمله مباحث مهم استان است. شايد در برخي موارد برخي شهرداران به صورت سليقه‌اي پروژه‌هايي را تعريف كرده يا برخي پروژه‌هايي كه اولويت ندارند، در حال اجرا هستند و يا بدون اعتبار اجراي يك پروژه را آغاز كرده‌اند كه لازم است در اين خصوص به شهرداران تذكر داد. لازم است برنامه‌هاي كلان سه سال آينده شهرها توسط شهرداري‌ها مشخص و تدوين شود.

سياحي به تأكيد استاندار مبني بر ساخت يك ميدان اجتماعات در سطح شهرها اشاره كرد و افزود: لازم است شهرداري‌ها ساخت آمفي‌تئاتر روباز يا ميدان اجتماعات را در دستور كار خود قرار دهند. و جا نمايي اين ميدان را انجام دهند.

وي ادامه داد: از رودخانه‌هاي موجود در استان بهره لازم را نمي‌بريم و مردم از تفريحات با نشاط آبي در خوزستان محروم هستند. با توجه به اينكه خوزستان معروف به استان رودخانه‌ها و داراي 5 رودخانه است، لازم است در يك كار كارشناسي موضوع قايقراني در رودخانه‌هاي استان را عملياتي كنيم چرا كه قايقراني مي‌تواند در بالا بردن نشاط مردم تأثيرگذار باشد كه خوشبختانه بخش‌هاي خصوصي متقاضي انجام اين كار هستند.

معاون عمراني استانداري خوزستان از هزينه كرد شهرداري‌ها در برخي موارد غيرضروري ابراز گله‌مندي كرد و گفت: با همه محدوديت‌هايي كه وجود دارد برخي هزينه‌ها ضروري نيست. ما اعتقادي به شروع پروه‌هاي جديد نداريم و شهرداران بايد بدانند كه تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام جزء اولويت‌هاست و نبايد پروژه جديدي را شروع كنند.

سياحي در ادامه به اهميت حمايت‌ از بخش خصوصي اشاره كردو افزود: ما در بحث سرمايه‌گذاري شعار ورود بخش خصوصي سر مي‌دهيم ولي زمينه را براي سرمايه‌گذاري و امنيت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي فراهم نمي‌كنيم. لازم است اقدامات عملي در اين زمينه صورت بگيرد تا بخش خصوصي تشويق به سرمايه گذاري در استان شود.

وي افزود: معتقديم كليد شهر به دست شهرداران است. لذا مي‌بايست شهرداران يك هماهنگي جدي با دستگاه‌هاي مختلف داشته باشند؛ تعطيل كردن يك كار اجرايي توسط شهرداري كار خوبي نيست. و ايجاد هماهنگي لازم بين دستگاه‌ها ضروري است. خواهشمنديم دستگاه‌ها حق و حقوق شهرداري را بپردازند و شهرداري نيز هزينه‌ها را در همان كاري كه براي آن در نظر گرفته شده هزينه كنند نه در جاي ديگر.

معاون عمراني استانداري خوزستان تصريح كرد: از مهمترين مباحث در مجموعه استان بحث حاشيه شهرهاست. نبايد توجه به مركز شهر موجب غفلت ما از حاشيه شهرها شود. لذا بايد با حداقل اعتبارات موجود در حاشيه شهرها كارهاي بزرگي انجام دهيم.

سياحي به درخواست‌هايي در خصوص جذب نيرو در شهرداري‌ها اشاره كرد و افزود: متأسفانه در شهرداري‌ها نيروهاي غير كاردان وجود دارد. ما با جذب نيرو مخالف نيستيم ولي اگر درخواستي صورت بگيرد بايد در جهت جذب نيروهاي كارشناس و متخصص در حوزه شهرداري باشد.

وي ادامه داد: يكي ديگر از مباحث مهم آموزش پرسنل در كنار اجراي طرح‌هاي عمراني است. كه بايد در دستور كار شهرداري‌ها قرار بگيرد.

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: برخي پروژه‌هايي كه تعريف مي‌شود برآورد مالي ندارد. بهتر است شهرداران از تعريف يا اجراي اين چنين پروژه‌ها اجتناب كنند. ابتدا براي پروژه‌هاي خود برآورد مالي داشته باشيد تا دچار مشكلات اعتباري نشويد.

سياحي اظهار كرد: بحث ترك تشريفات به خصوص در برگزاري مناقصات به هيچ وجه قابل قبول نيست. ما كه ادعاي عادلانه برگزار كردن مناقصه‌ها را داريم دليل ندارد پروژه‌ها به پيمانكار خاص داده شود. بنابراين بايد طبق ضوابط و قوانين و انجام تشريفات قانوني برگزاري مناقصه‌ها عملياتي شود.

وي به ضرورت پرداخت حقوق و مزاياي پرسنل شهرداري اشاره كرد و گفت: از همه ظرفيت‌ها در همه جهت بايد استفاده كنيم. قابل قبول نيست كه شهري را داشته باشيم. كه پرسنل شهرداري آن حقوق نگرفته باشد و انتظار داشته باشيم در آستانه عيد نوروز و تعطيلات براي شهر كار كنيم.

معاون عمراني استانداري خوزستان تصريح كرد: به دنبال آن هستيم كه شهرداران خود را بر اساس شاخص‌هايي كه تعريف و در دستور كار قرار مي‌گيرد ارزيابي كنيم. از جمله مهم‌ترين مباحثي كه بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است كه هيچكس حق دخالت در كار شهرداران را ندارد البته متأسفانه شاهد اين هستيم كه برخي در كار شهرداران دخالت مي‌كنند و اگر در جايي مشاهده كنيم كه خللي در كار شهرداري ايجاد شده و فشارهايي به شهردار وارد شده در اين زمينه با كسي تعارف نداريم. البته معتقديم كه با اتحادي كه بين مسئولين وجود دارد همه با هم همراه هستند. از ظرفيت اعضاي شوراي شهر به خوبي استفاده كنيد تا بتوان در كنار يكديگر تحولي در شهرهاي استان به وجود آوريم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار