تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس راهور اهواز تاکید کرد:
لزوم جابجایی نمایشگاه بین‌المللی از مکان فعلی
ریيس پليس راهور اهواز گفت: خسارت ناشي از ترافيك اعم از مالي، زيست محيطي و جسمي، وضعيت ترافيك را به يك گفتمان رايج در كشور تبديل كرده است. اين خسارت‌ها بسيار سرسام‌آور است و مي‌توانست صرف آباداني شهرها شود.

سرهنگ خرسندنژاد در جلسه ديدار معاون استاندار با شهرداران خوزستان که دیروز در استانداری برگزار شد، اظهار كرد: از عوامل كاهش تصادفات و خسارت هاي ناشي از ترافيك كه مستقيما در حيطه وظايف شوراي ترافيك و شهرداران قرار دارد، ساماندهي علایم راهنمايي و رانندگي شامل جانمايي، نصب تابلوهاي نسل جديد به جاي تابلوهاي فرسوده، فرهنگ‌‌سازي ترافيك در تمام سطوح با اولويت افراد سن پايين جامعه و اهميت دادن به موضوع اصلاح هندسي معابر را می توان نام برد.

وي ادامه داد: مديريت توقفگاه‌ها بخصوص شهرهاي بزرگ و اهميت دادن به ساخت پاركينگ‌هاي طبقاتي، تقويت گشت‌هاي نامحسوس، استفاده از فن‌آوري‌هاي جديد و نصب دوربين‌هاي كنترل سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، غير همسطح كردن معابر و نوسازي سيستم حمل و نقل عمومي از جمله اتوبوس و تاكسي از دیگر عوامل کاهش خسارتهای ترافیکی است.

ریيس پليس راهور اهواز گفت: در شهر اهواز تاخير در بهره‌برداري پروژه قطار شهري به يك معضل تبديل شده چرا كه برخي از فضاهايي كه از سال‌هاي گذشته به اين منظور مسدود شده هنوز آزادسازي نشده‌اند و اين موضوع موجب افزايش ترافيك شده است.

خرسندنژاد اظهار كرد: توجه به كمربندي غرب اهواز بايد در دستور كار همه شهرداران قرار گيرد زیرا كمربندي غرب اهواز مي‌تواند حدود 20 درصد خسارتهاي ناشي از ترافيك را حل كند.

وی تصریح کرد: همچنين با توجه به اين كه استقرار نمايشگاه بين‌المللي اهواز در مكان فعلي موجب افزايش ترافيك مي‌شود، لازم است خروج اين نمايشگاه از اين نقطه در دستور كار قرار بگيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار