تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۷۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان کشوری در اهواز؛
چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون برگزار شد
چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون عصر دیروز در قرارگاه شهید مسعودیان برگزار شد.

در این یادواره وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران کشور، وزیران سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی، جامعه پزشکی استان و خانواده شهیدان پزشک حضور داشتند.

در این مراسم از خانواده شهید دکتر احمد صادقیان، شهید دکتر محمد چوبکار و شهید دکتر حسین گرگانی‌نژاد تقدیر شد.

همچنین از خانواده‌های شهیدان علیرضا کاظمیان، رضا اتحادی، محسن بلندیان، سیدمحمد شکری، احمد غیاثی و ایرج خسروی تقدیر شد.

در این یادواره ابوالفتح لامعی که استاد جانباز بسیجی و الگوی اخلاق پزشکی است همچنین میرجبار یحیی‌پور متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه که به عنوان پزشک متخصص ولایی و بصیر شناخته شده است مورد تقدیر قرار گرفتند.

رضا عبداللهی، جانشین معاونت بهداشت و درمان سپاه پاسداران در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار کرد: اسفند ماه هر سال یادآور عروج سفیدپوشان عرصه دفاع مقدس یعنی دکتر شهید رهنمون و دکتر شهید خداپرست است.

وی ادامه داد: این شهیدان بزرگوار در حمله رژیم بعثی عراق به بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیا در تاریخ 6 اسفند ماه 1362 به شهادت رسیدند.

جانشین معاونت بهداشت و درمان سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: امسال چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید رهنمون را برگزار می‌کنیم و در کنار تقدیس آن‌ها با نگاهی به آینده تلاش خواهیم کرد آرمان‌های امام (ره) و شهدا را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: در پیمایش این مسیر مقدس همراهی همسنگران را مغتنم و قابل قدردانی می‌دانیم و از مشارکت وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز کمال تشکر را داریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار