تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۷۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نگرانی‌ها در لیگ دسته اول؛
سوت و پرچم داوران به سمت یک تیم خاص
با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول مسئولان تیم‌هایی که ارتباطات خاصی ندارند نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است از سوی برخی تیم‌های خاص رخ دهد و سرنوشت تیم‌های صعود کننده و یا سقوط کننده خارج از مستطیل سبز و با برخی ارتباطات خاص مشخص شود.

در حالی که اکثر توجه فدراسیون فوتبال و مسئولان کمیته اخلاق به هفته های پایانی لیگ برتر است تا اتفاقات حاشیه‌ای تکلیف تیم قهرمان یا تیم‌های سقوط کننده را مشخص نکند، برخی مربیان و مدیران عامل تیم‌های لیگ دسته اولی نیز نگران اتفاقات مشابه در این رقابت‌ها هستند.

رقابت های لیگ دسته اول در دو گروه 13 تیمی برگزار می شود که برخی تیم ها بازی نوزدهم خود را هم برگزار کرده اند و تنها پنج بازی دیگر تا پایان این رقابت ها پیش رو دارند. با این حال اتفاقاتی که معمولا در هفته های پایانی این مسابقات رخ می دهد باعث افزایش نگرانی تیم هایی شده اند که یا در کورس صعود هستند و یا در تلاش برای فرار از سقوط قرار گرفته اند.

برخی مربیان و مدیران تیم هایی که چنین شرایطی را دارند معتقدند کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید بیشتر از قبل به این ماجرا ورود کند تا برخی تیم های خاص که برای صعود رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند با سوت ها و یا پرچم های جهت دار با سرنوشت بقیه تیم ها بازی نکنند.

البته چندی قبل حجت الاسلام علیپور دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پرچم برخی کمک داوران به سود تیمی خاص بالا می رود، وارد این ماجرا شد اما این برای کم کردن نگرانی تیم های لیگ دسته اول کافی نیست. به نظر می رسد در هفته های پایانی مربیان و مسئولانی که قبل از این نیز سابقه گرایش به سمت برخی اقدامات خاص را داشته اند این بار هم در تلاش هستند تا زمینه صعود تیم های مورد نظرشان را فراهم کنند.

ورود کمیته داوران جهت انتخاب داوران لیگ برتر برای هفته های پایانی لیگ دسته اول از جمله اقدامات مثبتی است که می تواند از برخی اتفاقات حاشیه ای جلوگیری کند. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز باید با ورود به این ماجرا اجازه ندهد برخی تیم هایی که مسئولانشان رده بالا و صاحب نفوذ هستند، حق تیم های ضعیف تر را پایمال کنند و به اهداف‌شان برسند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار