تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان بيشترين سهم مهمانان نوروزی را دارد اما...
يك راهنمای گردشگري گفت: خوزستان بيشترين سهم ورودي مهمانان نوروزي را دارد.

مهدي رئوفي اظهار كرد: فصل گردشگري در استان خوزستان با ديگر استان‌هاي كشور بسيار متفاوت است. در واقع فصل گردشگري خوزستان به دو بخش تقسيم مي‌شود؛ از اواسط پاييز تا اوايل زمستان و از اواخر زمستان تا اوايل بهار.

رئوفي اضافه كرد: استان خوزستان از جمله استان‌هاي ركوردار در زمينه ميزان ورودي مهمانان نوروزي در كشور به خاطر وجود كاروان‌های راهيان نور است.

او خاطرنشان كرد: در چند سال اخير با توجه به رواج ايرانگردي در ميان مردم ايران مي‌توان اذعان كرد كه خوزستان بيشترين سهم را از گردشگران داخلي داشته است. البته اين موضوع به خاطر تبليغات در اين زمينه نبوده بلكه شايد وجود سفر كاروان‌های راهيان نور موجب اين امر شده است.

وي اظهار كرد: با توجه به ميزان چشم‌گير گردشگران به استان خوزستان نكته قابل توجه اين است كه اغلب گردشگران اين استان از هتل استفاده نمي‌كنند و بيشتر به صورت كمپ‌هاي نوروزي و مدارس اسكان مي‌يابند.

اين راهنماي گردشگري بيان كرد: يكي از اصول در صنعت گردشگري جابه‌جايي پول و سرمايه است. يعني وقتي گردشگري به استان خوزستان مي‌آيد بايد همراه خودش پول و سرمايه را نيز وارد استان كند كه متأسفانه خوزستان سهم آن چناني از اين موضوع ندارد.

وي تصريح كرد: اگر جامعه ميزبان بخواهد سود خوبي از گردشگران داشته باشد بايد حتماً مراكز مناسب سرگرمي و اسكان ارزان‌ قيمت را براي گردشگران ايجاد كند كه در حال حاضر تنها شهري كه در استان خوزستان داراي چنين مراكزي است دزفول و شايد بخشي از آبادان است كه البته اغلب آن‌ها كمپ‌هايي هستند كه پيش از انقلاب ايجاد شده‌اند.

رئوفي افزود: الان در بعضي شهرهاي استان دهكده‌هاي گردشگري مثل دهكده گردشگري زراس يا دهكده گردشگري انشان راه‌اندازی شده است كه اتفاقاً درآمدزايي خوبي نيز دارند.

اين راهنمای گردشگری معتقد است: براي اين كه بتوانيم در صنعت گردشگري درآمدزايي داشته باشيم بايد محصولي را به گردشگران ارايه كنيم و ايجاد انواع خدمات مثل فروش محصولات فرهنگي، سوغات، رستوران‌ها، سايت‌هاي گردشگري و غيره جزو اين خدمات محسوب مي‌شوند.

او اضافه كرد: با توجه به اين كه ورود گردشگران مزاياي مختلفي براي جامعه ميزبان دارد بايد خيلي خوب از آن استفاده كنيم. مثلاً بايد بتوانيم استان را با احداث نمايشگاه‌ها در مسير گردشگران، اطلاع‌رساني مناسب و خوب معرفي كنيم كه البته ضعف گردشگري در استان ما نيز مربوط به همين دو مورد است. يعني اطلاع‌رساني و معرفي درست صورت نمي‌گيرد و در برگزاري نمايشگاه‌ها و سمينارها نيز ضعف داريم و مي‌توان گفت در خوزستان حتي يك فستيوال ثابت گردشگري نداريم.

وی بيان كرد: استان خوزستان يك جاي ارزان‌ قيمت براي تورهاي ورودي به اين استان است كه اگر بسته‌های مناسب معرفي شوند و همدلي در استان وجود داشته باشد و ستادهاي نوروزي نيز كارشان را درست انجام بدهند مطمئناً مي‌توان از گردشگران حداكثر بهره‌ را برد.

رئوفي يادآوری كرد: سال گذشته با همكاري و تأييد ميراث فرهنگي و استان بسته‌های گردشگري را به همه جا معرفي كرديم اما آمادگي لازم وجود نداشت چراكه مثلاً تورگردانان تهراني عادت دارند خودشان برنامه‌ريزي كنند و كاري به خوزستاني‌ها ندارند و تورهاي خودشان را مي‌آورند و مي‌برند و اتفاقاً همين هماهنگ نبودن موجب مي‌شود كه به جامعه ميزبان لطمه وارد شود و فقط خودشان سود برند.

اين راهنماي گردشگري تاكيد كرد: استان خوزستان يكي از پرجاذبه‌ترين استان‌هاي كشور است چراكه تفاوت فرهنگي در اين استان بسيار زياد است. همچنين از نظر آب و هوا با ديگر استان‌ها بسيار متفاوت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار