تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب‌رسانی از سد کارون۳ به هزار هکتار از زمین‌های ایذه و باغ ملک در اول مرداد
نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی از آغاز کار آب‌رسانی از سد کارون۳ به زمین‌های ایذه و باغ ملک در روز اول مردادماه خبر داد.

"علیرضا دهقانی" در گفت‌وگو با خانه ملت، اعلام کرد: کار آب‌رسانی از سد کارون ۳ به هزارهکتار از زمین‌های شهرستان‌های ایذه و باغ ملک در اول مردادماه کلید می‌خورد.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی، گفت: طی جلساتی که در دو هفته اخیر با "محمدرضا رحیمی" معاون اول رئیس جمهور، "ابراهیم عزیزی" معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و "مجید نامجو" وزیر نیرو برگزار شد، مقرر شد روز اول مردادماه کار آب‌رسانی به زمین‌های ایذه و باغ ملک کلید بخورد.

وی با بیان اینکه آب رسانی به زمین‌های ایذه و باغ ملک موجب حل معضل کم آبی در منطقه خواهد شد، افزود: در حال حاضر خیلی از کشاورزان منطقه به دلیل مشکل کمبود آب، کار خود را رها کرده‌اند.

دهقانی با اشاره به ملی بودن طرح آب رسانی از سد کارون۳ به زمین‌های کشاورزی استان خوزستان، تصریح کرد: این طرح مشکل اشتغال را در آینده  تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

سد کارون ۳یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران بسته شده‌ است؛ نوع آن بتنی و ارتفاع آن ۲۰۵ متر است و ذخایر آبی فراوانی در خود جای می‌دهد.

:
:
:
آخرین اخبار