تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۷۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیدیان مطرح کرد:
حفظ بهداشت مقدم بر درمان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حفظ بهداشت فردی و اجتماعی بر درمان مقدم تر و دستیابی به آن ساده تر است.

سید سعید سیدیان در مراسم آغاز هفته مانور سلامت و گردهمایی دست اندرکاران سلامت و نظافت عمومی که صبح امروز در پارک ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد، عنوان کرد: محور توسعه پایدار و مهم ترین ذخیزه هر کشور انسان سالم محسوب می شود.
 
وی افزود: سلامت نعمت با ارزشی است که خداوند به ما ارزانی داشته به همین علت باید از آن به خوبی پاسداری کنیم.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه، مسئله بهداشت بر درمان مقدم تر و رسیدن به آن ساده تر است، گفت: در همین راستا با حفظ بهداشت فردی و محیطی می توانیم کیفیت زندگی خود و خانوادهایمان را ارتقا ببخشیم.
 
وی اظهار کرد: مسئله بهداشت در مجامع معتبر علمی بحث جدی و مهمی تلقی می شود و به عنوان گام اول غلبه بر بیماری ها شناخته می شود.
 
سیدیان تصریح کرد: مسئله بهداشت در فرهنگ ایرانی همواره مورد توجه بوده و در فرهنگ اسلامی ما نیز از جایگاه والا و ویژه ای برخوردار  است.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بابیان اینکه، تنها با گذر زمان قادر به درک بعضی مفاهیم در حوزه سلامت و بهداشت در فرهنگ مذهبی هستیم، عنوان کرد: به همین منظور و برای اینکه به سطح وسیع تری از  بهداشت در جامعه برسیم نیازمند برداشتن گام های بلندتری هستیم.
 
وی با اشاره به تشکیل شش کارگروه برای این مانور اظهار کرد: کارگروه بهداشت مدارس و مهد کودک ها به دلیل آسیب پذیر بودن دانش آموزان و اینکه این قشر آینده سازان جامعه هستند از جمله مهم ترین این کارگروه ها محسوب می شوند.
 
سیدیان افزود: امیدوار هستیم با همدلی و مشارکت مردم استان بتوانیم شاهد پیشرفت و ارتقا سطح بهداشت و نظافت عمومی و فردی در سراسر استان باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار