تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب کلیات طرح جامع گردشگری جنگ خوزستان
در جلسه کارگروه گردشگری خوزستان به منظور توسعه گردشگری جنگ، طرح جامع گردشگری جنگ این استان به تصویب رسید.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، موضوع مطالعات طرح جامع گردشگری جنگ برای اولین بار در سال 1385، در اولین سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان مطرح شد. در این سفر هیئت دولت در مصوبه ای، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مکلف کرد تا نسبت به توسعه گردشگری جنگ اهتمام ورزیده و طرح جامع گردشگری جنگ را تدوین کند.
پاسداشت جاذبه های ارزشی دوران دفاع مقدس به عنوان میراث معنوی و بین نسلی از یکسو و سامان بخشی به مدیریت توسعه و بهره برداری از آنها برای توسعه بازار گردشگری (هم پیوند با سایر جاذبه ها ) در قالب یک سند یکپارچه ملی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که به درستی توسط مسئولان و به ویژه در سطح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد توجه و اقدام واقع شده است.

در این جلسه ابتدا پرویز پور فرخی مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان به فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مرتبط با راهیان نور اشاره و در خصوص مباحث کلی طرح توضیحاتی ارائه کرد.

وی به روزسازی اطلاعات طرح مبتنی بر نواحی اصلی و محورهای متصل شده بین نواحی و قطبهای پشتیبان را در حیطه وظایف دستگاه های مرتبط با طرح عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان هدف از این طرح را  تعریف طراحی گردشگری عمومی در پنج استان دارای جاذبه گردشگری جنگ با رعایت پلان مدیریتی گردشگری جنگ عنوان کرد و فعالیتهای راهیان نور با سیستم خاص خود را در کنار این نوع گردشگری از خصایص ویژه این طرح دانست.
:
:
:
آخرین اخبار