تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۷۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت دستگاه لوله مغزی سیار به ناوگان شرکت ملی حفاری افزوده می شود
رییس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران از افزوده شدن هفت دستگاه لوله مغزی سیار به ناوگان حفاری این شرکت تا نیمه نخست سال آینده خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری بررزو ترابی روز شنبه گفت: با توجه به نیاز روزافزون خدمات لوله مغزی سیار در صنعت نفت، برای خرید پنج دستگاه لوله مغزی سیار جدید برنامه ریزی شده است.

وی افزود: هم اکنون مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت نیز با همکاری سازندگان داخلی یک دستگاه لوله مغزی سیار در دست ساخت است که اجرای این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ترابی ادامه داد: همزمان با ساخت این دستگاه از سوی سازندگان داخلی، تهیه و تدوین دانش فنی و همچنین مراحل ساخت یک دستگاه لوله مغزی دیگر با همکاری جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

رییس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که مراحل طراحی مفهومی، پایه و جزیی این دستگاه لوله مغزی سیار از سوی جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، اظهار کرد: پاورپک این دستگاه که از پیشرفت 60 درصدی در ساخت برخوردار است در مرحله آزمایش میدانی است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در دو سال آینده، توان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در بخش لوله مغزی سیار به منظور انجام عملیات تعمیر چاه ها و سایر خدمات مورد نیاز، 200 درصد افزایش خواهد یافت.

ترابی همچنین به انجام مطالعات لازم برای شناسایی و تهیه دانش فنی بیش از 230 قلم از قطعات، تجهیزات و ابزارهای درون چاهی پرمصرف دستگاه های لوله مغزی سیار اشاره و توضیح داد: به موازات ساخت نخستین استاتور موتور درون چاهی در کوچک ترین سایز، قطعات مورد نیاز نیز با همکاری سازندگان و تولید کننندگان داخلی و مراکز دانش بنیان مراحل حال اجراست.

رییس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به انجام یک میلیون و 630 هزار متر رانینگ (Runing ) در قالب 399 حلقه چاه نفت توسط متخصصان این اداره، یادآور شد: این خدمات به منظور تامین نیازهای شرکت های متقاضی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و سایر پروژه ها ارائه شده است.

اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران، هم اکنون 10 دستگاه لوله مغزی سیار ملکی و سه دستگاه استجیاری در اختیار دارد که توان کششی انجکتور این تجهیزات، از 40 هزار پوند تا 100 هزار پوند بوده و تا عمق شش هزار متر قابل انجام است.

لوله مغزی سیار که از تکنولوژی های نوین در صنعت حفاری به شمار می رود، شامل یک لوله فولادی پیوسته و بدون انقطاع به طول چند صد هزار متر است که بر روی قرقره ای گردان پیچیده شده که امکان راندن آن را درون چاه های تولیدی نفت و گاز به دفعات میسر می سازد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شرکت ملی حفاری
:
:
:
آخرین اخبار