تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۷۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گامی نو در طرح آبرسانی غدیر
بهره مندی شادگان و آبادان تا خرداد 93 از آب آشامیدنی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تا پایان خرداد 93، شهرهای شادگان و 25 درصد مابقی جمعیت آبادان بطورکامل از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از طریق طرح آبرسانی غدیر بهره مند می شوند.

محمدعلی صنیعی نژاد با بیان این که تامین آب از منابع بالادستی موجب کاهش EC(شوری) و بهبود طعم و بوی آب خواهد شد افزود: هم اینک صد درصد آب آشامیدنی خرمشهر و 75 درصد آب آشامیدنی آبادان از طریق طرح آبرسانی غدیر تامین می شود.

وی از احداث یک هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در 16 شهر بزرگ خوزستان تاکنون خبر داد و گفت: برای دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهرهای استان سه هزار کیلومتر شبکه فاضلاب به همراه ایستگاه های پمپاژ و واگذاری 650 هزار اشتراک فاضلاب مورد نیاز بود که احداث آن با اعتبارات معمول جاری امکان پذیر نشد.

مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: با مجوز دولت طرح فروش اوراق مشارکت مردمی با تضمین دولت در سه مرحله و در سه سال متوالی تصویب شد که تاکنون پنج هزار و 400 میلیارد ریال در دو سال متوالی عرضه و از منابع حاصل از فروش آن حدود یک هزار و 40 کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در 16 شهر استان احداث شده است.

صنیعی نژاد خاطرنشان کرد: شرکت آبفا خوزستان در سال 71 با 20 شهر زیر مجموعه و با هدف تامین و توزیع آب پایدار و سالم شهروندان، توسعه، اصلاح و بازسازی شبکه های آب و فاضلاب، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و بازگشت مجدد آن پس از تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب به چرخه محیط زیست تاسیس شد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار و 300 کیلومتر شبکه آب و دوهزار و 300کیلومتر شبکه فاضلاب در استان گفت: 300 کیلومتر توسعه شبکه در چهار سال اخیر، 610 کیلومتر اصلاح شبکه با وجود کاهش اعتبارات در دو سال اخیر انجام شده که بواسطه آن شبکه توزیع شهرهای شاوور و صفی آباد بطور کامل تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزایش 20 هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی در بندر بزرگ تجاری ماهشهر و افزایش 17هزار و 500 مترمکعبی ظرفیت ذخیره سازی در دیگر شهرهای استان و پیشرفت 82 درصدی احداث مرحله دوم تصفیه خانه آب آبادان را از دیگر اقدام های کوتاه مدت آبفا در حوزه آبرسانی عنوان کرد.

وی تعویض 90 هزار کنتور فرسوده و خراب در شهرهای استان در سه تا چهار سال اخیر را از اقدام های موثر در زمینه مصرف بهینه آب عنوان و افزود: با این اقدام هدررفت آب در استان دو درصد کاهش یافت.

صنیعی نژاد ظرفیت تولید آب در خوزستان را 992 هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در نظر است سال آینده با تعویض کنتورهای یک اینچ به بالا هدررفت آب استان حدود 50 درصد کاهش یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار