تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۷۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدون همکاری بانک‌ها گره مشکلات بخش تولید باز نمی‌شود
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان با اشاره به وضعیت مشکلات نقدینگی و نیاز به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: بدون همکاری بانک‌ها گره مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان به‌ویژه در زمینه نقدینگی باز نمی‌شود.

فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: در حال حاضر مهمترین مشکل واحدهای تولیدی، نقدینگی و سرمایه درگردش است که این مساله با همکاری بانک‌های استان قابل حل است.

وی افزود: اگر بانک‌ها بتوانند سیاست‌های انقباضی خود را به سیاست‌های انبساطی تبدیل کنند و بودجه‌های بیشتری را در اختیار تولید قرار دهند قطعا توان خرید مواداولیه برای بخش تولید فراهم و در نتیجه تولید و اشتغال در بخش صنعت افزایش می‌یابد.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: امیدواریم مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی حل شود زیرا نقدینگی برای واحدها لازم و ضروری است و انتظار داریم علاوه بر بانک‌ها، دولت نيز از طریق ساير منابع نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

وی با اشاره به تشكيل ستاد تسهیل امور صنایع استان گفت: مشکل اساسی این است که اگر هم مصوبه‌ای در استان جهت حل مشکلات بانکی واحدهای صنعتی و تولیدي تصویب شود، بانک‌ها حکم و یا مصوبه هیچ کسی را اجرا نمی‌کنند. بانک‌ها در دیگر بخش‌ها به جز تولید سرمایه‌گذاری کرده و پشتوانه‌ای برای این بخش نیستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار