تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۷۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دشت افکن:
آبادان 10 کتابخانه و 98 هزار جلد کتاب دارد
مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان گفت: در زمان حاضر این شهرستان دارای 10 کتابخانه عمومی است.

احمد دشت افکن در جلسه انجمن کتابخانه های آبادان افزود: از این تعداد کتابخانه شش کتابخانه به صورت نهادی، دو کتابخانه حق انتقاع 30 ساله و دو کتابخانه نیز مشارکتی است.

وی اظهار کرد: تعداد 98 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است. با توجه ظرفیتهای موجود در آبادان رایزنی برای افزایش کتابخانه ها در سطح شهرستان در حال انجام است.

مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان یادآورشد: سه کتابخانه گلستان، حدادعادل و ولیعصر به طور همزمان به  آقایان و خانمها خدمات ارائه می کند.

دشت افکن ادامه داد: همچنین دو کتابخانه تک منظوره و یک کتابخانه دو منظوره در اروندکنار موجود است.

وی گفت: کتابخانه شهدای اروندکنار بیشترین فعالیت را در حوزه کتاب و کتابخوانی را در سطح شهرستان دارا است.

دشت افکن با قدردانی از همراهی تمامی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان افزود: در زمان حاضر شش هزار نفر عضو کتابخانه های شهرستان آبادان هستند.

وی اظهار کرد: تلاش برای  جذب و عضویت بیشتر گروه های مختلف مردمی اعم از دانش آموز، دانشجو، اصناف و کارکنان ادارات دولتی در کتابخانه های در حال انجام است.

دشت افکن با اشاره به وجود پنج ایستگاه کتاب در ادارات و فرودگاه آبادان تصریح کرد: به زودی دو ایستگاه کتاب دیگر یکی در سازمان تامین اجتماعی شماره دو و دیگری در اروندکنار راه اندازی می شود.

مسئول انجمن کتابخانه های عمومی آبادان با اشاره به تلاشها و پیگیریها در جهت راه اندازی نخستین خانه کتابدار استان خوزستان در آبادان از تمامی دستگاه های اجرایی شهر در جهت انجام موفقیت آمیز این طرح درخواست همکاری کرد.

در این جلسه میزان حق عضویت اعضای کتابخانه ها در شهر بادان به هفت هزار تومان و در اروندکنار به سه هزار تومان افزایش یافت. نرخ قبلی حق عضویت در آبادان چهار هزار تومان ودر اروند کنار دو هزار و پانصد تومان بود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: کتابخانه ، آبادان
:
:
:
آخرین اخبار