تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعامل میراث‌فرهنگی با اداره‌کل اوقاف‌خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین دو دستگاه میراث فرهنگی و اوقاف، آمادگی همکاری با این نهاد را داریم.

افشین حیدری در نشست صمیمی با مدیرکل اوقاف خوزستان که در محل اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین دو سازمان میراث فرهنگی و اوقاف آماده هماهنگی و تعامل بیشتر با این نهاد متولی بقاع را دارد.

وی افزود: معتقدیم که هر بنا دارای روح و اصالت است و تخریب بناهای تاریخی می‌تواند اصالت موجود در یک منطقه را زیرسئوال ببرد و به این دلیل می‌کوشیم تا از همه بناهای تاریخی موجود در استان حفاظت کنیم و اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این زمینه می‌تواند یاور میراث فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری اعتبارات زیادی در بخش اوقاف از سوی میراث فرهنگی تخصیص داده شده است و می‌کوشیم تا اختلافات احتمالی فی‌مابین را با نشست‌های مکرر و متمادی و منظم به حداقل کاهش دهیم و در این زمینه می‌کوشیم تا آثار تاریخی موجود در استان را در حوزه بقاع حفاظت و نگهداری کنیم.

حیدری تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان می‌تواند در راستای مرمت بقاع تحت نظارت خود با این اداره کل هماهنگی‌های لازم را بوجود آورد و در این راستا میراث فرهنگی در تدوین طرح مرمت و نظارت بر صحت اجرا همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان دارای توانمندی‌های زیادی در این حوزه است، گفت: با برگزاری جلسات متعدد در این زمینه می‌توانیم اولویت‌بندی زیادی در مرمت بقاع برای میراث فرهنگی و اوقاف تعیین کنیم و در این بخش بقاع تاریخی استان بهتر حفاظت می‌شوند.


** آماده تعامل با میراث فرهنگی هستیم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: افزایش فعالیت‌ها در بقاع استان در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد و آماده تعامل نزدیک با میراث فرهنگی در همه زمینه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی صبح امروز در نشست مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان که در محل اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: تعامل نزدیک بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان می‌تواند باعث حفظ بناهای تاریخی و بقاع استان شود.

وی با اشاره به اهمیت معماری سنتی افزود: معماری سنتی در بقاع می‌تواند باعث افزایش آرامش و زیبایی شود و در این زمینه با میراث فرهنگی آماده تعامل نزدیک هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از بقاع استان باید مرمت سریع شوند، تاکید کرد: مرمت سریع بقعه دانیال نبی باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه طرح جامعی تدوین شده است که در اسرع وقت این مهم اجرایی خواهد شد.

طباطبایی با اشاره اینکه خوزستان بقاع متعددی دارد، افزود: در راستای احیا، مرمت و بازسازی بقاع استان هیچ کوتاهی نخواهد شد و در اسرع وقت برنامه جامعی در این زمینه تدوین خواهد شد.

وی تاکید کرد: برگزاری این دیدار در راستای افزایش تعاملات فی‌مابین بین دو سازمان پس از تدوین تفاهم‌نامه بین دو رئیس سازمان است و می‌کوشیم تا در این زمینه از ظرفیت میراث فرهنگی در فعالیت‌های بقاع استفاده کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برگزاری نشست‌های متعدد و منظم در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی مشکلات موجود را کاهش دهد و می‌کوشیم تا در این زمینه نظرات بسیار نزدیک شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار